2010/10/16

TOKMODERATENS TOKIGA TÄVLING NR 1 - FÖRSLAGEN, VINNARNA, PÅHOPPEN...


Så var det då dags att berätta vem som vann Tokmoderatens Tokiga Tävling, den första tävlingen i ordningen. Många äro de som har lämnat sina förslag eller påhopp, och naturligtvis blev det väldigt svårt att sålla agnarna från vetet. Men till slut så bestämde jag mig, i min roll som enväldig jury, för en vinnare och ett hedersomnämnande.

Vinnaren är anonym men trots det extremt pricksäker när han använder dansbandsretorik för att fylla Jimmie Åkessons tankebubbla. Det vinnande förslaget, lämnat av en bloggare ur det röda laget som för sin egen hälsas skull vill vara just anonym, lyder: "Säg inte nej. Säg kanske, kanske, kanske..."

Hedersomnämnandet går till David F, som inte vill skylta mer än så med sin identitet. David anspelar mer på ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat samtidigt som ämnet ligger under bältet. Davids korta men genialiska citat lyder: "Sveavägen 68? En snabbis då!"

Väldigt många är de som anspelar på sex och samlevnad i sina förslag, mer eller mindre smakfullt, och som därmed antyder att det finns något mellan Jimmie och Mona som handlar om varmare känslor än de som de vill påskina utåt.

"Ryck upp dig din gamla surf***a annars hamnar du bland småpartierna i opposition" skriver signaturen Jan Banan, tydligen omedveten om att det redan är där Mona befinner sig.

"Fan... är hon rakad eller inte?" tror Johan att Jimmie tänker.

"Got Milf?" är Olahs korta men effektfulla bidrag.

"Men? Men? Sa hon 'Kom upp på kansliet sen så ska jag lära dig lite debatteknik med läder och latex, min lilla toyboy?'" föreslår anonyma J E och lägger ribban ännu lite lägre...

Några har dock det sällsynt goda omdömet att hålla sig ifrån snusket, och framstår därmed i mina ögon som lite tråkigare och träigare än de ohämmade ovanstående.

"Sade inte du alldeles nyss att du inte skulle samarbeta med oss Sverigedemokrater? Å andra sidan, under mina studier i frenologi vid Uppsala Universitet har jag också lärt mig att politiker med bra minne har påtagligt utåtstående ögon." föreslår Mattias skarpsinnigt.

"Men Mona lilla. Om du och ditt gäng vill ha en chans att komma tillbaka till regeringstaburetterna behöver du bara blanda in litet fräsch brun sörja i din redan grönröda palett under resten av mandatperioden. Men får du med kompisarna på den rokaden?" förslår en läsare med exakt samma namn som en av mina tidigare hjältar i Brynäs med förnamnet Tommy...

"Så det är så där jag kommer se ut när folk synar bluffen?" är Eirikurs bidrag till tävlingen.

"Hmm, hur får man det teflon skydd som du har Mona? Skulle vara bra om allt dåligt bara rann av en..." är Mogges verklighetsbaserade funderingar i ämnet,

"Äntligen får jag möta den onda häxan. Sista striden det är." är Erik L:s bidrag, närmare sanningen än så kom vi nog inte i tävlingen den här gången - faktiskt...

En landsflyktad kvinna från London vid namn Vanessa använder den här tävlingen för att göra reklam. Vanessa tror att Jimmie tänker i bilder, och då i bilden nedan. Helt otroligt är det inte eftersom Jimmies flickvän gått från brunett till arier, och då Mona är mörk i manen. Vanessas bild:


Slutligen så höll jag på att glömma två förslag som kom via Facebook.

"Du var kass på att hålla mig ute och du är än mer kass när det gäller resten också" skriver Maria som sin dräpa.

Och sist av alla publicerbara men absolut inte minst är Kimpa som tror att Jimmie vill ta med Mona på en resa: "Vad sägs om ett besök i Blekinge med mig i mitt slott?"

Sedan finns det naturligtvis några dussintal förslag där de som sympatiserar med det senaste tillskottet bland partierna i Sveriges Riksdag kastar främlingsfientliga och grovt generaliserande skitsaker in i min blogg. Det betackar jag mig ifrån, idag, imorgon, för alltid...

I morgon kommer en ny tävling, håll ögonen öppna och häng på!

Inga kommentarer: