2011/04/04

RÄDSLAN FÖR DET OKÄNDA - TYSKA KORVAR...


Dagens nyhet i mediabruset måste vara nyheten om den nazistiska gerillagruppen "Werwulfe" - varulvarna och deras förgiftade korvar. Rubriken i Aftonbladet är precis lika bisarr som dräpande: "Dödskorvar skulle skapa fjärde riket". Vad detta innebär för korvförsäljning på Lidl och hos de andra livsmedelsdetaljisterna som kränger tyska korvar återstår att se...

Flera gånger har jag varit tvungen att bedyra att varulvar inte alls finns för en vettskrämd son på promenad i en mörk och dunkel skog. Nu visar det sig att man ord var lika ihåliga som min skalle, att varulvarna visst finns eller iallafall fanns, och dessa var dödliga men på ett helt annat sätt än den gängse bilden av hur en varulv stillar sin blodtörst. Medan den "vanliga" varulven kastade sig över sitt offer och lemlästade detsamma så bjöd den nazistiska varulven på korv, kanske lite kaffe och så någon huvudvärkstablett - alla lika dödliga som en vanlig varulv.

Själv kommer jag nu styra över min moderata konsumtion av korvar från bratwurst, nürnbergare och weisswurst till kabanoss, chorizo, kolbascz eller den föga upphetsande stockholmaren. Jag vågar inte längre ta risken att mitt korvätande kan leda mig i döden och bereda vägen för ett fjärde rike söderöver. Varför chansa när ingen vet om de där varulvarna finns kvar i katakomberna under Berlin eller i Nürnbergs undre värld? Tysk korv, tyskt kaffe och tyska huvudvärkstabletter - allt skall jag bojkotta för säkerhets skull.

Ett litet tips från undertecknad till Jimmie Åkesson med vänner. Inte för att jag skulle vilja säga att ni är nazister, men jag tror att det efter dagens nyhetsuppslag skulle vara förödande ifall ni under era kampanjer försöker bjuda väljarna på korv, grillad eller kokt. De flesta av väljarna ser er som ett parti sprunget ut den fascistiska och nazistiska rörelsen. Risken finns alltså att vissa uppskrämda delar av befolkningen lär inbilla sig att Jimmie och Björn Söder bjuder på förgiftad korv och förgiftat kaffe vid SD:s partimöten.

Rädslan för det okända blir påtaglig, rädslan för det främmande och inbillade farliga är ännu mer påträngande i tider då man blåser upp rädslan för korv och annat...

Länk: AB

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde att Mona Sahlin talat om dig med stolthet. "Han (dvs tokmoderaten) är nästan i samma klass som jag själv vad gäller att mobba SD. Eftersom jag som mobbardrottning numera fått dra mig lite tillbaka välkomnar jag att en mobbarkung blivit krönt."

Dessutom tycker Mona, allt enligt ryktet, att du och hon har så jättemycket gemensamt.
Ta till exempel det där med att gnälla, snacka sh-t om andra och unvika att kommunicera vad man själv vill, ja där är vi tvillingsjälar säger Mona. (Enligt ryktet)

Tokmoderaten sa...

Men usch och fy!?

Jag tror inte på de där ryktena, eftersom jag har hört rykten om att Mona hatar mig nästan lika mycket som hon hatar SD.

Men tack för varningens ord! Det kan vara bra att uppmärksammas på de beröringspunkter man kan ha med en av huvudmotståndarna - förvisso avgången nu. Med den andra huvudmotståndaren är beröringspunkten bara hot och elakheter från folk som inte uppskattar yttrandefriheten.

Peter sa...

Jag har aldrig hört talas om toker, men vill bara säga till honom, att om han tror han är smart och underfundig och gör M en tjänst, som parodierar på andra, som en tyken småväxt tromigvaranåt, så är han ute i fel badbyxor.

De flesta som har röstat på SD, har tidigare röstat på andra partier, inkl M. Dem kan M se i backspegelns efter, och när C och eller KD är väck - ska M hitta nya sängpartners att ligga med. Måhända MP, vänstermupparna.

Nej du stolpen, att kritisera och ta avstånd från väljare som står närmare M än vad token själv skulle vilja, som kan rädda M efter 2014 års val, är korkat, hur än smart du än anser dig vara. Sådana som du brukar få tunga fall.

Att göra sig lustig, må vara en kortvarig sötma, speciellt som hackkycklingen växer sig stor. Och den mobbade glömmer aldrig, token . . .