2008/02/26

SLIPSFETISCHIST ? - JAVISST !



När jag som 13-åring började älska det band som fortfarande är som gudar för mig, Depeche Mode, innebar det att jag även började dyrka klädespersedeln slipsen. På den tiden, början av det glada 80-talet, innebar musiksmaken att man skulle klä sig och se ut efter densamma. Hårdrockarna hade jeans, långt hår och nitbälten, punkarna var som de är än idag och vi synthare... slips, kortklippt hår med snedlugg och gärna svartklätt.


Vi var alltså de välputsade och skötsamma ungdomarna. Ibland åkte man på stryk av de tuffa hårdrockarna bara för att man gillade en annan sorts musik eller för att man klädde sig på sitt säregna sätt, ibland kallades man därför bög. Jag fortsatte dock alltid bära min syntharutsyrsel med stolthet ! Favoriterna bland kläderna var den långa svarta rocken, myggjagarna och min svarta läderslips. Nuförtiden klär jag mig i svart av ytterligare en anledning, att dölja den formlösa och väl tilltagna kroppshyddan.

Efter inlägg från Per Hagwall, Brommamoderaternas ordförande på min blogg om årsmötet där jag anklagas för att vara slipsfetischist är det bara att erkänna, det stämmer jag är besatt. Ovan publicerar jag bilden på mina två favoritslipsar. Visst är dom vackra...?

Inga kommentarer: