2008/10/13

TOKMODERATEN - NUMERA OMNÄMND I RIKSPRESSEN!

En glad Tokmoderat dokumentarad av Magnus Rundgren.

Åh så roligt, jätteroligt... Till och med den väl ansedda tidninigen Svenska Dagbladet har numera upptäckt min djupa och välformulerade blogg. Allt medan "Mary Karamell" är de blåa bloggarnas representant på Aftonbladet, så får den allt annat lilla jag utrymme på SvD. Jag vill tacka herr Tobias Olsson på SvD för hans stora upptäckt!

Uppenbarligen finns det folk på motståndarsidan som tycker att vänstersidan "vann" gårdagens debatt, och det blir ju lätt så när man hjärntvättats från unga dagar i Unga Örnar, vidare genom en fackföreningsrörelse som hellre ser till partiets bästa än de enskilda medlemmarnas, och med ABF, Hyresgästföreningen och PRO som andra instrument i indoktrineringen. OM man med högburet huvud ändå kan stå upp för det närmast bisarra argumentet att vänstersidan gjorde bra i från sig måste det ha varit Lars Ohlys insats som åsyftas. Och som alla vet ingår inte han i den tilltänkta koalitionen av röd-gröna... Mona var blek, så blek och den sahlinska rösten än mer sövande än vanligt.

För att fira mitt enorma massmediala genomslag denna eftermiddag skall jag nu göra i ordning lite pulvermos, att njuta tillsammans med två Chorizo, lite bostongurka, stark senap och ketchup samt en öl. Jag njuter redan...

8 kommentarer:

Unknown sa...

Visst blir man överraskad att uppenbart partiknutna bloggar håller på de sina. En debatt handlar ju mest om att övertyga de redan frälsta om att deras val är rätt mer än att locka nya väljare.

Men det är minsann en väldigt intressant politisk tid vi är inne i nu när sossarnas lojalaste väljargrupp börjar dö bort. Då var man partilojal från vaggan till graven - nu måste partierna kämpa om väljarna och sossarna är inte vana att behöva arbeta för makten.

Tokmoderaten sa...

Visst är det så, Johan. Själv skulle jag däremot ge uttryck för missnöje med "mitt lag" om skäl fanns. Jag har varit rätt högljudd när det gäller försvaret på denna blogg.

Lennart Nilsson sa...

Grattis! Själv så tror jag att inte direkt att debatten fick någon att byta parti. Framförallt så var det ingen som överraskade, åtminstone inte positivt. Ingen kom med en enda sak som vi inte hört förut. Borde vi inte kräva av våra partiledare att de är lite mer engagerade än så här?

Nathalie Sundesten Landin sa...

Pulvermos? Du är inte klok! När man snabbt kan göra hemlagat...

Tokmoderaten sa...

Visst är det så Lennart, men så länge Mona var sämst är jag nöjd. Måste få till det där fikat snart...

Och Nathalie, man tar vad man har. Du får nöja dig med att det var COOP:s pulvermos ;-).
Har Du förresten provat IKEA:s frysta mos? Suveränt!

Mattias Lönnqvist sa...

Pulvermos tar mindre än tre minuter från påbörjande tills man kan äta. Riktigt mos tar minst 30 minuter.

Däremot är givetvis riktigt mos rejält mycket godare och man kan hålla koll på vad som är i.

Själv tittade jag inte på debatten; jag var alldeles för trött och låg och sov i soffan istället.

Joakim Draköga sa...

Hej Fredrik, Grattis till omnämnandet! Du får sluta att använda pulver nu! Snart är du ju en proffessionell politiker, då kan karriären snabbt vara över om antagonisterna får nys(haha) om pulvret!

Tokmoderaten sa...

Nyspulver? Har väl aldrig stoppat en politisk karriär...? Klipulver däremot, det är farliga grejer det.