2011/11/30

NYA TIDER. NYA MÅL. NYA TOKMODERATEN...



... det är dit du behöver klicka dig för att hitta den nya Tokmoderaten. Jag flyttar alltså in hos Nyheter 24 för att börja skriva med understöd av en generösare och mer hjälpsam aktör än Googles Blogger.

Bloggen Tokmoderaten har levt i nästan fyra år på den här platsen, en plats som nu går från att vara en aktiv blogg med frekventa postningar till att bli ett minne av det som en gång var. Tokmoderaten på Blogger blir ett arkiv av nästan fyra års postningar, i med- och motgång, med god ton och inte så god ton.

Jag tackar dig som har läst och följt mig alldeles oavsett vilka skäl du må ha haft för detta. Naturligtvis hoppas jag att du följer med mig vidare på bloggens utvecklingsstege, att du tittar till mig på Nyheter 24 och sprider nyheten att det är där, där som Tokmoderaten härjar nu.

Utan mina läsare hade jag inte bloggat, utan alla dessa som kommenterar mina skapelser hade jag inte fått nytt bränsle för att orka vidare. Så ett uppriktigt TACK till alla er som på något sätt uppskattar det jag gör på bloggen och har gjort på samma plats...

Klockan är nu 20:38 när jag summerar statistiken och slår mig för bröstet. Sedan starten den 18 januari 2008 har jag haft lite mer än 582.000 unika besökare på bloggen. Antalet inlägg uppgår till 2021 inklusive denna och jag har släppt igenom 6584 kommentarer på dessa.

De fem mest lästa inläggen under dessa år har varit i tur och ordning: 

De tre mest kommenterade inläggen under dessa år hade varit ännu lite mer kommenterade om jag inte hade haft censur bland kommentarerna. Det är nämligen så, att om skriver elaka saker om SD så kommer alla politiska prinsar och prinsessor på ärten och skriver hotfulla kommentarer som även andas sådant man kan bli fälld i domstol för. Nåväl, dessa tre är det iallafall...

1) Sverige, demokratin och en stenad Petzäll - 2011-05-13. 43 kommentarer
2) Bojkotta Grekland som semestermål! - 2011-04-16. 41 kommentarer
3) SD- partiet som blundar när det passar - 2011-07-24. 36 kommentarer

Det var lite siffror och tillbackablickande. Då var då, nu är nu men mycket kommer att vara sig likt efter nystarten. Nu ser jag framåt, och framåt för mig är på Nyheter24. Detta var det sista inlägget här. Detta är nu ingen levande blogg längre, snarare ett dött arkiv. Häng med mig framåt är du snäll...? Tack!

8 kommentarer:

anybody sa...

Nu är jag så lyckligt lottad att jag har TVÅ Tokmoderater i min favoritlista!! :-)

Det är klart att jag följer med som en skugga .. vad har man annars en skugga till? Lycka till och Grattis och vad man nu säger till någon som gör karriär i bloggvärden?

Du är värd det .. duger det? ;-)

Anders sa...

Adjö...adjö fågeln Fenix och goddag goddag, när du nu återuppstår som en mask (enligt en av legenderna) ur askan av den forna bloggen Tokmoderaten.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Ahh, härligt, du flyttar bara, inte lägger ner!

Ser fram emot att fortsätta läsa dina öden och infall.

En sak som du kan tipsa Nyheter 24 som förbättring deras blogg - en möjlighet att prenumerera på kommentarer. Avsaknad av den funktionen minskar min vilja att kommentera med ungefär 50%... :-/

Anonym sa...

Kul! Lovar att följa dig även på ny adress.

Med vänlig hälsning,
Gustaf

Anonym sa...

Usch Blä Fy Hatar Alla Äckliga Moderater! Hoppas Ni Får Bajs Över Era Förfinade Äckliga Bög Moderatiska Händer!

Niels sa...

Hvor er det herligt :)

Kærligst
Mindre lån

Morten sa...

Godt indlæg. Jeg glæder mig til fortsat at følge dig, når du skifter til en ny URL.

Lendo sa...

Ser kul ut.