2008/01/24

SPIRA - DEMOKRATINS FÖRKÄMPE ?


En natt på Intensiven. Det är relativt lugnt trots att apparaterna plingar och larmar mest hela tiden. Jag ögnade igenom Sundbybergs stads hemsida alldeles nyss, eftersom det diskussionsforum som finns där rymmer många intressanta inlägg. Av en händelse halkade jag in på nämndernas organisation och gör en upptäckt som får mig lite lätt upprörd...

I Valnämnden har man en vice ordförande vid namn Michael Spira. Denna man är en av två som ansåg att ett valresultat inte var värt ett jotta, som självsvådligt tyckte att han kunde avgöra att väljarna i själva verket valde fel och helt sonika vomerade ner i valurnan.

Är platsen som vice ordförande i valnämnden verkligen rätt plats för en person som inte bryr sig om resultatet i ett demokratiskt val ? Jag tycker inte det, men jag är kanske lite färgad av min bitterhet, mitt förakt och min motvilja mot personen i fråga...

Inga kommentarer: