2008/06/10

SEPARATION PGA SMINKÖSEN?


Första ordentliga Bloggen med skvallerinnehåll på "Tokmoderaten", men när man kan läsa om Perrellis separation på SvD så finns väl ändå en viss legitimitet att ta upp ämnet. Själv har jag ju nyligen tagit samma steg som "Maffioson" och den spacklade sångerskan varför mina expertkommentarer borde vara läsvärda.

Orsaken till Perrellihaveriet tror jag står att finna hos en sminkös med antingen extremt dåliga kunskaper eller med synfel så grava att yrkesförbud borde vara aktuellt. Om taktiken var att få öststaterna att rösta på Charlotte då hon sminkats som ett billigt våp från Chisinau så lyckades ju inte taktiken, vi vet ju alla vad som hände i Belgrad... En kollegas släktingar i Spanien, av chilenskt ursprung, var på fullt allvar övertygade om att Konungariket representerades av en transvestit. Klart som tusan att man då som äkta hälft skulle reagera med bestörtning ifall ens partners annars så fördelaktiga yttre "skändats" på detta sätt. Om sedan Charlotte tyckte att Make-upen var vacker så förstår jag nu varför förhållandet nu tar en paus.

Orsaken till att mitt eget förhållande ligger i malpåse har inte något med smink att göra, här handlar det om bristen på kvalitetstid och ett ständigt pusslande för att få vardagen att gå ihop. När båda två jobbar i vården, med oregelbundna arbetstider så blir det fruktansvärt lite tid för varandra. Och när dessutom den ena parten tillbringar all ledig tid med fritidspolitik eller bloggande återstår väl bara separationen...

Slutligen kan jag rekommendera en titt på Nathalies blogg, där det finns en anskrämlig bild på undertecknad. Jag är osminkad, men ändå nästan lika vanställd som en sminkad Charlotte...

Inga kommentarer: