2008/08/16

EN DRÖM SOM SPRACK...


Ett av de mest minnesvärda ögonblicken i mitt liv var ombord på ett Ryanair-plan till London för nästan 8 år sedan... Med den fria placeringen som råder på dessa lågpris-flighter kan man ju få vem som helst brevid sig och i detta fall satt en sambo, Therese, till vänster och undrade varför jag satt och stirrade som en tok på kvinnan som satt på min högra sida. Svaret var enkelt, det var en simmerska med en fantastiskt fin kropp, det var Therese Alshammar.

Inte nog med hon var snygg, hon var trevlig och öppenhjärtig också. Bland annat fick jag veta att hon hade mens under vår tid tillsammans på planet mot London...

Just nu tycker jag fruktansvärt synd om min gamla "bänkkamrat". Den så kallade "superdräkten" som alla simmare verkar använda sprack precis innan Therese Alshammar skulle till att ta sig till final. Tala om värdelös uppladdning. Hur fan kan detta få ske, hon med den fulländade kroppen skall väl inte få en simdräkt att spricka? Hade den suttit på mig så hade jag förstått om alla sömmar gav upp, om hela min feta kropp hade bjudits ut till allmän beskådan. Men när man har en kropp som fröken Alshammar - nej, det skall inte få ske!

Går det inte att stämma tillverkaren av "superdräkten"? Det är ju 4 år tills OS kommer igen, och då till det London som jag, Therese och Therese var på väg till för 8 år sedan. Jag förstår dina tårar Therese, livet kan vara så orättvist ibland - det vet man när man är moderat och bor i Sundbyberg...

Inga kommentarer: