2008/09/10

ETT SKÄNDAT NATIONALEPOS...


Han är galen nu, E-Type. Han använder synnerligen fula ord i sitt raseri, så fula att läsaren får följa länken till Aftonbladet och läsa första ordet på tredje raden för att ta del av det vulgära språket. Hade inte E-Type kunnat istället säga "De har idkat samlag med mig!" eller "De har koppulerat med mig!" eller varför inte "De har betäckt mig!". Alla alternativ är ju bättre än att använda det där k-ordet...

Orsaken till raseriet är att min hovleverantör av gourmetföda har använt E-Types mästerverk "This is the way" till reklam för sin senaste burgare, tydligen utan E-Types godkännande men med hans förlags goda minne. De har nämligen tagit betalt av Max för att de skall kunna nyttja melodin och göra små ändringar i texten. Så E-Types ilska kanske borde kanaliseras mot det egna förlaget istället för som nu, mot de oskyldiga stackarna på Max...?

Den gode skönsångaren och riksskalden anser att han förlöjligas i reklamen. Jaha, säger Tokmoderaten. Förvisso tillhör jag dom som en gång i tiden tyckte om att sitta och dricka alkohol och försöka dansa till de alster som E-Type gav ut. Kvalitetsmusik...? Nädå. Sjunger han? Aldrig. De gånger man hörde tillstymmelser till sång i hans musik så var det där körsångerskan som var nästan lika fet som undertecknad som stod för det. E-Type brölar, pratar och låter som Terminator - men sång är det absolut inte tal om. Att då känna sig förlöjligad av en reklamfilm är ju lite lågt.

Den som rappar om Salsasås och nachos i reklamen utstöter ljud minst lika uselt som E-Type faktiskt, alltså ingen skillnad. Och med tanke på att låttexterna inte är de mest seriösa eller djuplodande så gör det ju liksom ingen skillnad att man plötsligt byter språk och några textrader. Det kan ju inte bli mer patetiskt liksom.

Förlöjligad blir E-Type tyvärr närhelst han visar sig. Vikingatrams, Eurodisco och en gammal hårdrocksfrilla lägger en bra grund för att framstå som löjlig. Att jag sedan själv är en nörd som är fet och sitter och bloggar hela dagarna gör ju mig till löjlig också. Skillnanden mellan mig och E-Type är att jag har självinsikt och vet om detta faktum. E-Type trot uppenbarligen att han är tuff, skönsjungande och seriös...
Dagens avslöjande: Det är han inte!
Uppdatering 15:45: Max slutar visa filmen då man inte hade tillstånd att försköna texten och inte vill bråka med den aggressiva "sångaren"...

Inga kommentarer: