2008/07/04

EN UTMANING INFÖR 2009...?


Dagen har väl varit rätt avslagen från en hysterisk bloggares perspektiv. Visst är det skönt att busstrejken verkar vara över, livet blir ju lite lättare för en stackare utan körkort...

Dagens höjdpunkt är annars den årliga "Näcken"-tävlingen som arrangeras i en bäck norröver nästa torsdag. Eftersom jag är en fullfjädrad exhibitionist så kommer jag börjar träna på att spela fiol inför nästa års tävling. Om jag skulle misslyckas med denna inlärningsprocess, vilket är högst sannolikt då jag är totalt omusikalisk så undrar jag ifall tävlingsledningen accepterar att jag spelar "köttflöjt" istället?

Dessutom kommer det med största sannolikhet krävas att byarna uppströms från tävlingsplatsen evakueras när den lätt adipöse Tokmoderaten blockerar vattenflödet med översvämningar som följd. Annars tycker jag tävlingen verkar kul, roligt att träffa likasinnade, frihetsälskande och exhibitionistiska individer fast med slankare kroppar och större musikaliskt kunnade...

Jag tror jag laddar redan i kväll, med en seans med "köttflöjten"...

Inga kommentarer: