2008/07/17

UTMANAD AV EN SOSSE...

På kommentatorssidan om de Galna kossorna i Kungälv fick jag ett konstigt inlägg från Sundbybergs-Sossarnas egen lilla pärla, Nathalie Sundesten-Landin... Texten löd: "Du är utmanad". Jaha, på vadå? Kunde det var så att Nathalie med sina flinka fingrar råkat trycka på "send" innan hon fått ner "Du är utmanande..."? Men när jag sedan läst Nathalies blogg förstod jag, det var något som liknar ett kedjebrev bland bloggare. Först tackar jag för förtroendet Nathalie, sedan tar jag mig an Utmaningen, mer seriös än någonsin tyvärr...

Regler:
- Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till 6 andra bloggare.
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
Eftersom det är sent på kvällen gäller detta morgondagen...
1. Sova ut.
2. Jaga födelsedagspresent till sonen Emil, som fyller 10 år på måndag.
3. Ringa och kolla hur min farfar mår, han ligger på KS i ett hyfsat uselt tillstånd...
4. Blogga om något roligt.
5. Planera resan till Göteborg och Liseberg... om man nu vågar sig dit.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
- Väntade på att Emil skulle trilla ur Therese.

Ställen du bott på?
Eskilstuna, Salem, Gnesta-Sigtuna, Rönninge-Nytorp, Karlskrona-Pantarholmen, Fårösund, Gubbängen, Rönninge-Centrala, Tyresö-Farmarstigen, Gnesta-Frustuna, Sundbyberg - Lilla Alby...

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Göra mig skuldfri.
2. Köpa Ramsays hus i Duvbo.
3. Sluta jobba på SöS, starta min egen resebyrå.
4. Ta körkort och köpa en bil.
5. Lägga undan för barn, barnbarn och de sista ljuva åren...humpff.

Jag utmanar:
Trixe, Hagwall, Mattias - trots att jag vet att han spyr på sånt här, Erica och Joakim, som står bredvid mig på bilden ovan...

5 kommentarer:

Peter Trixe sa...

Utmaningen antagen och verkställd! =)

/ Peter

Mattias Lönnqvist sa...

Jo, du har rätt; jag är inte så förtjust i kedjebrevsdelen som brukar finnas i dylika utmaningar, men jag löste det på mitt vanliga vis:

http://www.kryssamattias.se/wordpress/?p=434

Joakim Draköga sa...

Du visste inte att jag hatar sånt här??? Jag får väl ge dig ett plus att det inte kom ett litet hot också, typ: "det var en man som struntade i den här utmaningen, han gick i konkurs, hans fru lämnade honom, barnen började knarka och nu är han uteliggare..."

Tokmoderaten sa...

Joakim, jag känner Dig inte längre... Du har förändrats, och blivit kall och störd sedan FRA-lagen klubbades igenom. Måste ge dig tid för terapi när vi syns på jobbet nästa söndag...

Joakim Draköga sa...

Jo, jag känner mig buggad... Dessutom saknar jag dina plattityder, och det ska bli skönt att komma till jobbet och rätta till din attityd gentemot mig....