2008/04/01

JAG HAR SETT LJUSET !


Efter mitt besök på Kommunfullmäktige i går kväll så hände något med mig. Jag upptäckte att de frågor som mina tidigare motståndare förde fram faktiskt rimmade bättre än de som mina tidigare vänner ihärdigt argumenterade för... . Att mina nya vänner sedan dansar disco till Boney M och annan synnerligen värdelös muzzak på sina årsmöten är något jag dessvärre får acceptera. I och med att jag dessvärre inte sitter i fullmäktige, ytterligare ett skäl till varför jag är så fruktansvärt BITTER, medför inte mitt avhopp någon ytterligare förskjutning vänsterut i denna församling...

Dock kommer jag rapportera allt som händer i föreningsstyrelsen till min nya mentor, den undersköna Nathalie Sundesten-Landin. Nathalie är faktiskt den största orsaken att jag funnit frälsning. Vältränad, och med vilken utstrålning och vilken kvinna ! Man bara drunknar i de vackra ögonen som ser allt ur ett socialdemokratiskt perspektiv... Jag kan inte sluta le som ett fån, och kapitulerar. Men för att säkerställa att min frälsning är total har det varit nödvändigt att skriftligen nedteckna de poster jag kommer få i mitt nya "hem":

1. Jag kommer att bli ungdomsledare för Unga Örnar med speciellt ansvar för genusfrågor.

2. Jag kommer att bli ordförande i valnämnden.

3. Jag kommer att få ansvar för en karusell under Nationaldagsfirandet.

4. Jag kommer att få den stora äran att komma hem till Helene Hellmark-Knutsson med familj för att laga middag 1 gång i veckan samt läsa ur Babar för Helene tills dess att hon somnar...

5. Jag kommer att bli ansvarig för alla anslagstavlor som sätts upp i Lilla Alby efter ett medborgarförslag från Hr Lilla Alby S-Förening.

Allt detta gör jag frivilligt, och får bara 4 Trisslotter i veckan för min insats för världsrevolutionen.

Sorry Calle, Ramsay och Erica... Vi möts i debatten framöver !

2 kommentarer:

Mattias Lönnqvist sa...

Humor är svårt. Humor i skriven form är desto svårare. Humor i politiken är det svåraste som finns.

Oddsen att någon ska missförstå ditt inlägg ligger väl typ på 1:1, men jag är imponerad att du vågar försöka :)

Och jo, jag har noterat vilket datum inlägget är skrivet :)

Tokmoderaten sa...

Mattias,

Jag måste ju få vitalisera det politiska klimatet i vår stad ? Och Du har nog rätt om missförstånd... men denna gång provar jag.