2008/04/24

STEN STYR STOCKHOLM


Så blev det Sten Nordin som tar över Kicki som finansborgarråd i Stockholms Stad. Säkert ett bra val, erfaren och välutbildad i frågorna som Sten är...


Dock vill jag ställa mig lite frågande inför vad vi ger för bild till väljarna med detta val. Vi ersätter en kvinna med en man... Jag är på inget sätt "feminist" enligt den modell som tokvänstern använder sig av och inte för kvotering, men borde vi inte tänka lite mer på vad väljarna ser? Jag hade gärna sett att man skrev Fillipa Reinfeldt innanför tullarna, hon bor ju trots allt på Sagerska, och lät henne ta över. Hennes fantastiska arbete i landstinget får mig att tro att hon skulle kunna sköta om staden på bästa sätt. Därmed inte sagt att Sten inte kommer klara detta, det gör han också.

Tidpunkten för ett ledarskifte kunde dock inte vara bättre, om det nu någonsin är rätt läge. Sten får nu 2 år på sig att bli varm i kläderna och ta sig an motståndet. Att Sossarna kommer skjuta in sig på att vi är ett gubbigt parti kan vi nog vara säkra på, så det är tur att vi har våra starka kvinnor i landstinget att slänga in i debatterna framöver...

Inga kommentarer: