2008/04/06

MONA, HYCKLERIETS MÄSTARINNA...


Trött efter en mycket givande dag på Tal- och Debattutbildning. Klart roligast var den avslutande debatten där jag ställdes mot oppositionsrådet Grufman eftersom Magnus Rundgren, min tilltänkta opponent svek mig och drog till arbetet istället. Calle var sosse och jag moderat, och vi diskuterade jobb. Calle var mycket övertygande i sin nya roll som socialdemokrat, visste jag inte bättre skulle jag undra...

Nåväl, trött är man och kanske lite grinig. Rent av stingslig om jag själv får analysera humöret. Kanske beror det på Brynäs insats i Ängelholm, kanske är tröttheten den främsta orsaken.

Kollade igenom SvD som vanligt vid hemkomst och såg att rikspopulisten från Nacka har öppnat sin välsmorda mun igen. Irritationen ökar väsentligt... Hon rabblar upp fyra namn som hon vill att Fredrik Reinfeldt skall ta upp under sin Kinaresa. Dessa fyra namn råkar vara exakt de fyra namn som Amnesty International redan uppmärksammat Reinfeldt på... Nu måste Mona till och med sno Amnestys kravlista för att få uppmärksamhet.

Mona blir mer och mer patetisk för varje gång man lägger märke till kvinnan! Att sedan som socialdemokrat komma och gapa om att "det här och det här måste tas upp" när ens företrädare hamnade i KU efter att ha hyllat den kinesiska diktaturen närmast förbehållslöst under sin resa ger i allafall mig grubblerier... Jag är säker att Reinfeldt för fram kritik, vi moderater står tryggt i vår värderingsgrund om vad som är rätt och vad som är fel Mona. Själv tänker Mona förlita sig att försöka styra Sverige tillsammans med en man som gång efter annan hyllar det politiska system som underkuvar den kinesiska befolkningen.

Hyckleri, Mona Sahlin, inget annat än hyckleri !

Inga kommentarer: