2008/11/23

EN DAG I DEMOKRATINS TJÄNST...


I morgon kommer jag sitta från klockan 09.00 till en sisådär 01.00 på natten mellan måndag och tisdag för att vara en av de folkvalda som har den stora ynnesten att få genomlida "budgetfullmäktige"...

Hujedamig så många timmar, men själv tycker jag det skall bli skoj och det kanske säger en hel del om min bristande sjukdomsinsikt. Det skall bli helt underbart att lyssna på nära och kära, och de som inte är lika nära och inte lika kära... Därför kommer jag med största sannolikhet få göra avkall på min ambition att slänga ut ett dagligt blogginlägg, om nu inte Nathalie har den stora vänligheten att låta sin röda laptop få skicka i väg små mörkblå budskap från undertecknad.

Det är ju en lång dag, men bjuds det på lunch och middag så tackar man ju inte heller nej till att ta sitt ansvar. Det finns uppenbarligen kaffebröd som känner djupt för det demokratiska valresultatet i Sundbybergs stad och särskilt en bulle som kände sig djupt indignerad över att två av de våra tyckte att sossarna skulle styra staden mot ett fastställt valresultat. Hur annars skall man tolka att denna bulle vägrade att förlika sig med svälreflexerna hos en av avhopparna mitt under pågående debatt? Men i morgon kan alla äta lugnt, ty i salen finns Tokmoderaten med sina expertkunskaper på Heimlichs manöver. Om sedan Tokmoderaten vältränade armar räcker runt de mest omfångsrika fullmäktigeledamöterna låter vi vara osagt. Jag är beredd...

Hörs vi så hörs vi, annars på återhörande på tisdag!

1 kommentar:

Mattias Lönnqvist sa...

Det är väl bara att skriva en sammanfattning när du kommer hem?

Eller menar du att du ska hinna sova också? ;)

Själv missar jag budgetfullmäktige för första gången på sju år, vilket känns lite ledsamt. Men, när kommunens politiska ledning gör allt de kan för att hålla folk borta från kommunfullmäktige så är det inte mycket att göra åt saken.