2011/05/09

FALSKA BILDER I SVD - BARA OÄKTA HOS MIG?


Svenska Dagbladet toppar idag sin nätutgåva med ett gäng originalbilder som på ett eller annat sätt har manipulerats för att på något vis förändra budskapet man har haft ambitionen att leverera. Även jag manipulerar bilder för att få ut budskap, och jag tycker att det känns väldigt roligt att ovan dela med mig ett alster och här under ytterligare några av de mästerverk som jag är mest stolt över.

Det handlar naturligtvis om "negative campaigning" och måltavlan är då naturlig - Håkan Juholt. Mannen med mustachen från Oskarshamn är på många sätt som klippt och skuren för att passa in i olika Stalin-affischer och det borde vara ett effektivt vapen att med glimten i ögat berätta vad Håkan Juholt vill - egentligen.

Stalin var folklig, Stalin var kul så länge han levde och den ryska retoriken gick nästan hand i hand med dagens socialdemokratiska dito. Omdömet efter Stalins frånfälle var lite annorlunda än under levandet, och jag tror att bilden av Juholt kommer att kunna förändras i takt med att tiderna förändras och efter avgången någon gång under senhösten 2014. Men där Stalin gick från folklig och rolig till massmördare och galen så kommer Juholt förmodligen bara beskrivas som löjeväckande och inkompetent när historieböckerna korrekturläses om några år...

Så varsågoda läsekretsen, lite bilder som inte alls är verkliga men som inte heller är helt overkliga. Det är bilder som tidigare var tillägnade kompisarna på Facebook som jag gärna ser en större spridning av. Varsågoda!






Länk: SvD
Bloggar: Radikalen

3 kommentarer:

Utlandssvensk sa...

Här kommer lite mer rolig satir för den som gillar "negative campaigning" och manipulerade bilder:

http://affes.wordpress.com/2011/04/03/fredrik-reinfeldts-julbudskap/

http://affes.wordpress.com/2011/03/19/reinfeldt-och-den-homosexuella-giraffen/

http://affes.wordpress.com/2011/03/16/fredrik-reinfeldts-dilemma/

http://affes.wordpress.com/2011/03/05/migrationsuppgorelsen/

Utlandssvensk

Anonym sa...

SÄTT DIT rEINFELDT, VETTJA .

sMÅTT RELIGIÖS LEDARE FÖR ÖVERSITTARE !

Sven Tycker sa...

Intressant att notera att moderata Svenska Dagbladet "glömt" när Lundin Oil retuscherade bort Carl Bildt från styrelsen...