2009/10/24

VÄNSTERVRIDNA KULTURARBETARE I KGB


Är det någon som blir överraskad egentligen? Överraskad över att den något egna, vänstervridna och blogghatande författaren och rikstyckaren Jan Guillou fått en del av sina inkomster från KGB, från Sovjetryssland och kommunismens garanter?

Alls icke, för är det något som våra kulturarbetare är så är det ju så fruktansvärt naiva i sina vänstersubversiva åsikter att de inte skulle rygga en millimeter ifall de fick en chans att dryga ut sin livstidslön från staten och skattebetalarna med lite rubel, och även om just Guillou genom åren har dragit in multum med kapitalistpengar på sina böcker om Hamilton så är det samma rödgardist vi ser ännu denna dag.

Frågan är bara vad den gamla arbetsgivaren i Moskva tyckte om de böcker där landsförrädaren Berling dödades i sin lya och en rysk undervattensbas i Stockholms skärgård sprängdes av den Hamilton som jag denna dag beundrar mer än den författare som krystade fram honom på ett plan mellan Stockholm och Oslo.
Länkar: SvD, SvD2, DN, Expr1, Expr2, Expr3

3 kommentarer:

Krassman sa...

@Antonsson
Äh, kom igen nu va. Du skulle ju säga ja om du fick ett liknande erbjudande, det vet ju alla. Din avundsjuka lyser inte bara igenom, den strålar så att jag måste ha solglasögon på mig när jag skriver detta. Men misströsta inte kamrat, snart är du på min payroll.

Tokmoderaten sa...

Dream on, Dream on... för att sno refrängen ur den enda bra låten från Exciter.

Anonym sa...

Säga vad man vill om ryssarna men varma mössor kunde de göra! Jag har en autentisk, utan stjärna. Om någon vill skicka en stjärna till mig så ska jag posera utanför MUF kårlokal tillsammans med en kuban.