2011/06/02

FLASH: DET FÖRSTA MARKOVIC-FOTOGRAFIET...?


Det är inte utan någon bisarr form av stolthet som jag kan presentera något som mycket väl kan vara en av de där omtalade bilderna som Mille Markovic försöker att bli rik på. Men samtidigt så är det med en känsla av förräderi i kroppen som jag alldeles strax kommer att trycka på "publicera"-knappen och låta bilden ovanför komma de stora, frågande massorna till del. För uppenbarligen är det ju så att vår älskade statschef syns i bakgrunden, förvisso med en mimik som får mig att tro att han inte alls vet var han befinner sig och vilken prekär situation som skulle kunna uppstå ifall händelsen dokumenterades...

Hans Majestät Konungen syns i bakgrunden, men i förgrunden syns en annan man som den politiskt insatta bör känna igen - en man som faktiskt har konstaterats bränna studentkårens kassa på en herrklubb i Göteborg för ungefär lika många år sedan som vaga rykten och en författare med ofattbart fula glasögon placerar vår älskade statschef i samma miljöer. Idag känns det som hyckleri när samma människor som placerade mannen mellan benen som skolminister medan de skriker om sanningskommission gällande den motvilliga monarken i bakgrunden. Var finns rättvisan i det?

Genom ett gediget arbete har jag fått tag på ungefär 10 bilder med ungefär samma motiv, föreställande vår älskade statschef och den icke fullt så älskade före-detta-partisekreteraren för Sveriges största parti, och eftersom jag förmodligen är ungefär lika moraliskt rutten som Mille Markovic så tycker jag att bilderna borde kunna innebära att jag hamnar på grön kvist igen.

Vill SAP plöja ner 25 miljoner av sin partikassa eller LO-medlemmarnas pengar, så varsågoda - då är bilderna era och ni kan glömma allt som någonsin hänt. Vill Hovet göra likadant, så kan jag kan tänka mig en mindre rabatt mot en date med den emmigrerade och snygga prinsessan eller möjligtvis prinsens så kallade flickvän. Vill kvällstidningarna ha bilderna så vill jag ha 25 miljoner och en livstidsanställning som fribajsande krönikör, och i fallet Aftonbladet även en helkväll med Katrine Kielos...

Jag inbillar mig att jag är billigare än Mille Markovic, så prissättningen är inte förhandlingsbar - annat än för Hovet. Ni vet var jag finns, hosta upp snabbast - så är just er tidning, ert parti eller Er familj den lyckliga vinnaren.

Länkar: AB1, AB2, AB3, Expr1, Expr2, DN1, DN2, DN3, SvD1, SvD2, SvD3
Bloggar:

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vem bryr sig...

dogcollar sa...

Briljant. Årets klart bästa bloggposting alla katagorier...!

Karin Månsdotter sa...

Nu blir jag förvirrad av din text. Mannen i förgrunden är väl statsministern? Väldigt likt i alla fall...

Tokmoderaten sa...

Karin - så glad har du väl adrig sett statsministern. Det är ju Ibbe ju...

Anonym sa...

Men vem är kvinnan, hon skulle ju vara känd? Och, förresten skulle det ju vara två kvinnor? Ibbe är väl man?

dogcollar sa...

Det viskas att det eventuellt skulle kunna vara Mååna eller Carin. Svårt att sägar från bilden, och man ska aldrig spekulera för mycket. Farligt vatten...

Anonym sa...

Typiskt fotomontage...precis som de nya bilderna som dröjer så länge förhoppningvis kommer att vara.
Snart får männen hålla sig hemma och se på bingo, eller fotboll om de skall vara på den säkra sidan och inte hamna i skvallerpressen eller dylikt. Speciellt nu när Sverige nästan konverterats till vilda västern med män som springer omkring med pistoler, kameror och annat./Citronen

Anonym sa...

Den där bilden skriker Photoshop till mig...

Anonym sa...

Varför tror jag att vi snart kommer se en hel del bilder som det skriker Photoshop om...?

Valkyrian sa...

Kungen passar ju inte ens in på fotot, photoshopat så det ryker om det.

Tokmoderaten sa...

Men vad säger du?! :-D

Anonym sa...

Kattmat

Anonym sa...

F A K E ! ! !