2009/02/13

HAN ÄR DUM I HUVUDET ÄNDÅ...

Ishockey-Sveriges egen lilla silverfisk...

Förlåt då, förlåt för att jag ensidigt gav den lilla råttan Andreas Jämtin skulden för all kalabalik i spelargången i Läkerolen igår kväll. Tydligen så fanns det folk ur Brynäsleden som inte skötte sig helt felfritt heller, bland annat så rusade matrialförvaltare Pettersson till och agerade livvakt när Jämtin gav sig på sportchefen Sundlöv. En halv pudel med andra ord, jag ber om ursäkt för att jag i morgonens blogginlägg var helt partisk och inte så objektiv som jag borde ha varit.

Men det är inte helt lätt att lägga band på sina känslor när det handlar om Jämtin. Det är den djupaste antipatin, det är illamående och det är något som liknar hat. För den lille skiten är en fegis som inte hör hemma på isen. Så har det varit sedan tiden i AIK, när den lille slyngeln gång på gång visade upp sitt dåliga omdöme, förbi åren i HV71 och försöken att slå sig in i den nordamerikanska hockeyn och nu i Linköping. Så mycket skit han har gjort genom åren att det har gett honom en hel del innestående bonus på strykkontot. Lite bonus fick han av Mattias Pettersson, Brynäs matrialare igår... Varsågod!

Själv anser jag dock att det är korkat med våld, oavsett vem som utdelar och vem som tar emot. När man stöter på en sådan individ som Jämtin, som utvecklingsmässigt ligger några generationer före Neanderthalarna, så tycker jag att man skall svara med psykiskt våld. Tala gärna om för puckot hur lågt stående han är, att det finns silverfiskar med större intelligenskvot och att bara beskriva verkligheten som den ser ut. Sådan brukar kännas värre än ett slag på käften...

Länkar: AB1, AB2, AB3, AB4, DN

3 kommentarer:

Patrik sa...

Hmm... Så du tycker alltså att "psykiskt våld" är ok!? Även om du har slagit fast att din blogg inte är politiskt ok, så undrar jag om du inte tycker att det är pinsamt att visa din oförmåga till att tycka och uttala dig om frågor som du så tydligt inte har rätt fakta om (eller förtala kanske jag borde ha skrivit)!?
Sen undrar jag om det är samma kille som du kallar "hjälten Daniel Widing" som munhöggs med Frölundaspelarna hela matchen igår för att till slut ge en ful eftersläng och sedan krypa ihop som sköldpadda i mittcirkeln när det hettade till!?

Tokmoderaten sa...

Nej - psykiskt våld är inte OK, men bättre än fysiskt i vissa fall. Möter man Jämtin tror jag faktiskt att det är bättre att käfta tillbaka än att gå på provokationerna. Förtal...? Jo, jag balanserar nog på gränsen i detta fallet. Men Jämtin har alltid berört mig, och då inte positivt.

Pinsamt? Jo, det är det rätt mycket som är på den här bloggen. Bättre dock att erkänna att man var för snabbt ute som jag nu gjort än att stoppa huvudet i sanden.

Winston sa...

Neanderthal inte så pjåkigt!
Jag trodde först att du lagt in en bild ifrån naturhistoriska museet.

Jag misstänker att simultanförmågan är problemet.

MVH

Winston P Bone Sr V