2009/02/15

VÄNLIGA VECKAN FORTSÄTTER - HÅRDROCK...!

Tuffa grabbar i lyxförpackning...?

H.E.A.T kom vidare till Globen och jag blir så glad, ja rentav överlycklig. Visst är det underbart när ljud och rytmer i någon sorts samordning framförs av ett gäng övervintrade Cro-Magnon-varelser och lyckas vinna folkets kärlek. Jag blir så glad över att folk kände empati, förståelse och beundran inför "musikstycket" som framfördes från Skellefteå föregående kväll...

För visst är det härligt när människor med kromosomfel hittar rätt, ser kärleken och ringer och röstar på likasinnade. En perfekt avslutning på Alla hjärtans dag enligt mig, när de långhåriga och trögtänkta hårdrockarna fick något att head-banga till i Globen och att en rockare med foliebyxor får sina femton sekunder i rampljuset. Själv saknar jag NASA och S.P.O.C.K i melodifestivalen, fantastiska rytmer av fantastiska musikanter. Man fick nöja sig med att se Patrik Henzel i rollen som låtskrivare åt den lilla och knappt könsmogna sångfågeln med efternamnet Diamant. Och så var alla deltagare någorlunda psykiskt friska till skillnad mot föregånde lördag, man njöt ju framför kavalkaden av svenska toppartister...!?



Överhuvudtaget var Alla Hjärtans dag helt underbar, trevlig mat med sina kära, Brynäs vann och snart är det dags att sumobrottas - Livet är härligt och bättre blir det på måndag. Fullmäktige i Sundbyberg med Web-TV, nu kan jag spara rörliga bilder på mina drömobjekt ur motståndarleden. Hallelujah!

Länkar: AB1, AB2, SvD, DN1, DN2

Inga kommentarer: