2010/06/23

TACK & BOCK, ELLER...?


Efter att ha varit dryg och mästrande under gårdagen, en gårdag då United Minds berättade om den där Alliansen som ledde i opinionen och där Moderaterna återigen prenumererade på platsen som rikets största parti, så var det ju rätt bra att Novus denna morgon tryckte ner mig igen...

Återigen kommer en nyhet där sossarna är störst, där de grönröda leder och där ingenting kan tas för givet. Om det var fler som liksom jag har gått omkring med näsan i vädret och njutit av den där känslan av att vara störst bäst och vackrast så är det dags att faktiskt se att valet om mindre än tre månader minsann inte är avgjort på långa vägar.

Trots att motståndarna är som löjliga familjen, trots att det strömmar ut knäppa förslag från det grönröda lägret och trots att man sägs ledas av en kvinna som nästan bara Liza Marklund har förtroende för så är matchen öppen, inget är klart. Spelbolagen säger på sitt krassa och utstuderade sätt unisont "Alliansen!", men jag vågar inte spela ännu. Det kommer att bli en match på liv och död, och jag vill leva vidare...

Länkar: SvD, DN1, DN2, AB, Expr1, Expr2

2 kommentarer:

Wiseman sa...

http://www.expressen.se/ekonomi/1.2038756/sveriges-ekonomi-blir-starkast-i-vast

Magnus i Solna sa...

Jag spelade på fortsatt alliansregering redan för ett år sedan. Till bättre odds än nu. Jag är ingen spelare så jag satte en femhundring. Men jag funderar på om jag ska lägga in mer...