2011/03/05

ATT SLÄPPA VÄDER OCH BLÅSA VINDAR


Centerpartiet har hittat sin valvinnare, lösningen på alla deras problem och sviktande opinionssiffror - Andreas Carlgren kräver bättre väder eller iallafall mer korrekta väderprognoser...

Gott så, men den här vintern har väl SMHI allt som oftast haft rätt så rätt om ett väder som inte alltid har känts helt rätt för oss som tycker att minus 20 och kroniskt snöande är rätt väder. Klass 1-varningarna har haglat över oss, klass 2-varningarna har dykt upp med en plågsam oregelbundenhet men allt skall alltså fixas till om Andreas Carlgren får sin vilja igenom. Bättre förutsägelser så att vi deprimerade svenskar skall kunna grotta ner redan veckor innan för det där djävla snöovädret som lär få bussarna att stå stilla och tågväxlarna att frysa igen.

Ärligt talat - Carlgren - finns det inte annat i världen att engagera sig i än att SMHI har en lite högre felprocent än vad du tycker är anständigt? Vad spelar det för roll i ett land där vintrarna återigen har blivit riktiga vintrar, där våren blir några veckor och följs av en vanlig svensk sommar med ösregn och mygginvasioner. Varför ta hedern av SMHI:s medarbetare i det offentliga ljuset och inte bakom låsta dörrar...?

Det viktiga när det gäller vädret är att väderflickorna håller Jannicke Geitskaret-klass allihop, att Tone kommer tillbaka och att Madeleine Westin fortsätter ha kortkorta kjolar på sig när hon pratar väder. Allt annat är egentligen oväsentligt i mina ögon - faktiskt...

Länkar: SvD, AB, DN1, DN2

8 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte dags för ett stolt inlägg om den nya invandrarpolitiken?
Nu gör du faktiskt skäl för ditt namn herr Tokmoderat.

Anonym sa...

Carlgren glömde ställa kravet, att det skall vara mer medvind på cykelbanorna.

Tokmoderaten sa...

Anonym 09:11: Jag väljer vad jag vill skriva om och när jag vill skriva om det. Vad gäller den nya överenskommelsen om migrationspolitiken mellan MP och Alliansen är jag inte odelat positiv till, om jag skall uttrycka mig milt. Återkommer förmodligen i ämnet, men det är inget löfte utan en målsättning...

Anonym sa...

Ähh,jag bara retades lite med dig.
Jag gillade dig och dina skrivalster när jag var Moderat.
Och jag fortsätter gälla dig fast jag nu blivit Sverigedemokrat av nödd tvungen.
2014 kan inte bli annat än SD mest framgångsrika år,han jobbar ju hårt för ditt högsta höns!

Visionären sa...

Här har du en till som inte är odelat positiv och om jag ska vara ärlig så tror jag att vi är ganska många ej helt odelat positiva.

För egen del räcker det med ett enkelt konstaterande att lagstiftaren nu tycks vilja uppmuntra till ett kringgående av lagar och regler, vilket får anses vara ett mkt innovativt grepp från lagstiftningsmakten.

Detta gör mig allvarligt bekymrad.

V

Anonym sa...

Jag uppskattar när du tar hyenans ord och verkligen förklarar i klartext vad han säger. Själv har jag mycket svårt att förstå vad han menar. Är inte mycket för satir. Begriper det helt enkelt inte.

Nisse
( santas little helper )

Silverstolpe sa...

Hej Tokmderaten, nu blev det i alla fall tokigt. Ministern åker ner och anser att skattemedlen skall användas på ett vettigt sätt. Sverige ska kunna prestera prognoser både till land och sjö, med lika bra precision som övriga nordiska länder vilket de inte gör. Slappar mentaliteten som arbetarna tydligen har på SMHI gagnar inte Sverige. Visa resultat eller sparka dom. Kan de inte prestera kan vi köpa in prognoser från Norge och lägga ner SMHI. Men det är som vanligt i Sverige, några skall slita och betala skyhög skatt medan andra slappar. Trist att du har slappis attityden, Tokmoderaten...

Gubstaf Ful sa...

Ganska bra substantiellt och relevant innehåll här. Men ett paradigmskifte beträffande Westin inträffade för mig när hon hoppade på sagoberättandet om stora stygga klimatkatastrofen. Sedan dess är gubbometerutslaget på normalkort kjolmode moderat.