2008/10/12

HALVTID PÅ TV - TOKMODERATEN REFLEKTERAR...


Så var tjafsandet i gång, och visst tycker jag att Alliansens företrädare har rätt i allt det som de säger, men så har jag ju också mina politiska skygglappar på mig...

Om jag för ett ögonblick tar av mig skygglapparna vill jag kommentera följande:

- Alliansen missade öppet mål om pensionerna. När Mona, Maria och Lars tjatade på om det orättvisa med att pensionärerna minsann inte fick sänkt skatt skulle man satt hårt mot hårt. Faktum är ju att pensionärerna får rejält höjda pensioner då Sverige har gått så bra. Faktum är också att det var sossarna som förde en politik som snodde pengar från våra äldre, med löften om att ge tillbaka... Vi vet alla att så icke blev fallet, ett sosse-löfte är ingenting värt.

- Lars Ohly är klart bäst på vänsterflanken, tydlig och rak med ett gott humör. Vänstern kommer att gå stärkta ut ur den mobbing man fått utstå från Mona och Maria. Man vill helt enkelt inte ha med Lars i sin koalition. Dett blev väldigt tydligt när Mona hade skapat ett eget utgiftstak, medan Lars Ohly inte tillåts ha detsamma...

- Sju partiledare är fem för många i ett sådant här format. Det blir bara tjafs, prat i mun och för dålig debattdisciplin. Låt istället Mona Sahlin ta sig an Fredrik Reinfeldt, som på tisdag. Sedan kan Göran Hägglund möta Ylva Johansson, Borg mot Östros, Björklund mot den som nu orkar prata skola ur ett sosseperspektiv och Maud kan prata med vem som helst och reta denna till gallfeber...

- Mona Sahlin är trött och tråkig, utan geist. Ohly klart bäst, och Maria W hyfsad på vänsterflanken. Hos alliansen är det ingen som sticker ut, en lugna och tydliga.

Sista halvan som börjar nu, den kommenterar jag i morgon. Nattens blogg blir något roligare än politik, damunderkläder och sexuell frustration. Inte blir man mindre frustrerad av att se en leende Maria Wetterstrand på TV i sitt esse... synd bara att hon har så konstiga idéer.

Inga kommentarer: