2008/10/21

"JAG HAR MÖTT LIBBSTICKOR SOM TITTAT MIG I ÖGONEN"


I går kväll satt jag som sagt i fullmäktige och njöt av Robert Ahls talarkonst och ett möte under ledning av den så organiserade partikamraten till mig, Ulla Sandenskog. Längst bak och högst upp i lokalen satt Mattias och direktbloggade om det som hände, och jag tog mig med stor möda uppför den långa trappan. Väl framme möttes jag av Hr Lönnqvists bedjande blick och jag frågade vad jag kunde göra för den ensamme liberalen, som satt där så ensam med endast en laptop som sällskap...

Svaret kom direkt, Mattias hade uppmärksammat att det var extremt länge sedan jag gav ERNST Kirchsteiger något utrymme i min blogg och som den vänliga person jag är jag inte sen att infria min alliansbroders innersta önskemål.

Enligt mig är ERNST ett unikum i Sverige, tack och lov. Hade alla i Sverige varit som ERNST hade jag önskat att Ryssland hade bombat oss till inlandsisens tid igen... Tittar man in på ERNST:s hemsida ser man tydligt att den person som TV4 i sin missriktade välvilja ger så pass mycket exponering i själva verket är en individ som borde omhändertas enligt LPT ( Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård ). Bara att läsa de citat som man nedtecknat från ERNST:s samling ger vid handen att mannen lever i en annan dimension än oss andra, och att det patetiska leendet och den inställsamma tonen för eller senare måste leda till att all instängd frustration och återhållen ilska skapar en galning som kommer använda sina verktyg till långt mer våldsamma handlingar än heminredning...

Några citat som tydliggör att mannen är spritt språngande galen:

"-Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt."
"-Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand."
"-Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting."
"-Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst."
"-Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?"
"-Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte."

Dessvärre för ERNST är det nog så att han även gett knäppgöken ett ansikte... Och i Sverige har vi gjort mannen till sex-ikon, folkhjälte och Moders Sveas eget smakråd!
Jag skall nog ta och flytta till Falklandsöarna trots allt...

3 kommentarer:

Mattias Lönnqvist sa...

Jag är ganska säker på att det jag sa var: "om du aldrig någonsin skriver om Ernst igen så är det fortfarande för snart"

Joakim Draköga sa...

Haha, Ernst Ernst Ernst... Jag antar att han gö tappra försök till att vara poetisk... men det funkar inte riktigt. När jag läste citaten var min första tanke att du hittat på dem, men sen mindes jag att du ju är en föredömlig människa som aldrig skulle göra en sådan handling....

Tokmoderaten sa...

Mattias, tänk att det kan vara så lätt att missförstå varandra... :)