2008/10/06

HEMMA IGEN - GLÄDJE...


Hemma igen efter 12 dagar i Sydatlanten, mer om den resan i en senare blogg. Mycket har ju hänt i omvärlden under den här tiden och jag har haft noll koll på vad detta nyhetsflöde innehållit. Det har ju uppenbarligen varit oro på börserna runt om i världen, den finansiella sektorn skakar likt en epilepktiker som glömt sina mediciner och under denna tid vandrade jag runt bland pingviner och slagfält på Falklandsöarna och oroades över helt andra saker...

Hur skulle bloggen överleva nästan två veckor utan uppdatering? Skulle jag kunna locka tillbaka mina trogna besökare igen och hur har det gått för mitt favoritlag i ishockey, Brynäs? De två första frågorna återstår att besvara men frågan om Brynäs besvarades redan när jag fick kontakt med en av sönerna på en knastrig ledning från Stanley. De första orden från Emil var nämligen "Pappa, Brynäs ligger etta! Dom har vunnit alla matcher sedan du åkte..."

Som om man då skulle kunna oroas över räntenivåer eller annat trams...? Brynäs ligger etta! Detta lag som innan säsongen inte var värt ett jotta i de så kallade experternas ögon ligger etta efter åtta omgångar! Fantastiskt, underbart och allt det där - lågbudgetsatsningen verkar inte vara den katastrof som jag själv såg framför mig och som de flesta andra också förutspådde. Den enda smolken i glädjebägaren är att hr Drakögas lag är det enda som lyckats betvinga mitt lag - men Djurgården behöver uppenbarligen poängen bättre just nu än det Brynäs som lyckats kämpa till sig ett försprång på 5 poäng till närmaste lag.

Som den pessimist jag är tror inte lyckan varar för evigt, men det ser ju bättre ut än jag drömt om och en bra start ger ju arbetsro och självförtroende. Målsättningen med att ta sig till slutspel borde rimligtvis kunna uppnås trots att det är lång väg kvar att vandra. Kommer man efter från början så har det ju alltid varit tungt att kämpa sig i kapp, något Brynäs upplevde ifjol.

Lite hockey till att börja med, inom kort en reserapport från Falklandsöarna och i morgon börjar jag att länka hysteriskt till artiklar som behöver mina genomtänkta expertanalyser.

1 kommentar:

Joakim Draköga sa...

Hej och välkommen hem Fredrik, jag ska väl direkt erkänna att jag saknat dig. Angående Djurgården vs brynäs kan jag väl tacka för poängen, vilket jag iofs inte tror att de bjöd på.... Nu väntar jag, med spänning, på att du ska läsa min blogg: http://drakoga.blogspot.com/2008/09/friskvrd.html
Hehe.... Kanske kan fika senare i veckan?