2009/01/19

"MONSTRET" BODSTRÖM DEMASKERAD!


Att Thomas Bodström är en person vars populistiska ådra gör att man stänger av TV:n eller snabbt vänder blad i tidningen närhelst han visar upp sitt tvålfagra ansikte är väl inte så konstigt. För finns det någon politiker i det här landet som gör så mycket, och ändå bidrar med så lite som just Thomas Bodström? Ja, kanske hans högsta höna, Mona, men Thomas är inte många millimeter efter i den patetiska populisttävling som han och Mona kroniskt utkämpar.

Skriver han inte urusla böcker (jo, jag har läst "Rymmaren" så jag vet faktiskt vad jag skriver om) så ägnar han sig helhjärtat åt att skicka operadivor i fängelse för våldtäkt. Att karln dessutom sitter i riksdagen och är ordförande i justitieutskottet är inga som helst problem för småbarnspappan som dessutom skrävlar om hur mycket tid han lägger ner på sina fyra barn... Ja, vem är jag då att sitta här och döma den spretande mannen, som hinner med allt och allting? Jag har ju själv fyra söner, jag jobbar ju också och lik förbannat så sprutar det ut bloggar från mina kreativa fingrar som det sprutar annat från en magsjuk bulimiker... Ja, men jag jobbar natt och har tid på raster och dötid, jag har fritid när sönerna är i skolan.

Nu avslöjas det också att denna politikens motsvarighet till ERNST Kirschsteiger också passar på att skylla på en mördad kollega, för sådana oförrätter som en justitieminister MÅSTE HA VARIT MEDVETEN OM. Han visse ju enligt Franchell, som synes vara en korrekt och rättfram person, vad som hände innan den uppmärksammade avvisningen verkställdes. Men i Bodströms värld så är det ju enkelt att skylla på den mest sympatiska sossen i modern tid, den knivmördade och därför försvarslösa Anna Lindh, och sedan påstå att man fick reda på allt i efterhand. Ingenting förvånar mig när det gäller Bodströms agerande, ty har man haft den dåliga smaken att spela fotboll i AIK så kan man nog också passa på att dra nytta av att en kollega mördats och därför inte kan föra sin talan.

Ett monstruöst dåligt beteende av Bodström, som därmed avslöjat sig ordentligt... Skämmes tamejfan! Att sedan gamle GP var med på samma spår förvånar mig inte heller...

1 kommentar:

manon sa...

men tycker du inte det är ganska sorgligt för Anna LIndhs eftermäle att hon satt kvar istället för att avgå för att utvisningarna stred mot folkrätten. Uppgifterna att USA skulle ha hotat med blockad av hela EU om inte utvisningarna verkställdes gör bara saken värre.
Ett sånt hot borde ha fått henne att inte bara avgå utan att dessutom se till att hotet vidarebefordrades till EU.
Vad vann hon på att sitta kvar när priset var good bye till
sanning heder och rätt?