2009/01/09

NYGAMMAL FREAK-SHOW PÅ FYRAN...

Ibland hände det att jag av någon outgrundlig anledning fastnade fram TV4 när de visade sina tidigare säsonger av det banala "Lets dance!", och orsakerna var tre. För att få lite bättre självkänsla så njöt jag av att se Peppe Eng, Lasse Brandeby och Sundbybergs "stolthet" Ulf Larsson "dansa" i rikstäckande television på ett sätt som ligger i paritet med mina danskunskaper ( jag har ju blivit utkastad fran Lasse Kühlers bugg-kurs på grund av obildbarhet...) och den tredje och största anledningen var den ohyggligt vackra och sensuella uppenbarelsen Carin da Silva. "Fy satan vilken kvinna" var min omedelbara reaktion när jag första gången fick se den undersköna kvinnan graciöst och med allt annat än väl tilltagen klädsel röra sig över Tv-skärmen...

Denna säsong skall inte Carin da Silva vara med, och mitt ointresse är därmed fastställt och klubbat. Carl-Jan Granqvist, denna gastronomins macho-man, skall tydligen fylla tomrummet efter de andra träbenen och agera byfåne i programmet, och inte ens hans förmodade svaga dans kan få mig intresserad. Så, varför är inte Carin da Silva med? Nöjer hon sig med att sitta som hallåa mellan programmen ibland? Tragiskt, och en förlust för alla oss män med smak för ockulär njutning. Förvisso skönt att slippa sitta där och vara sotis på dryga, hånleende töntar som Patrik Ekwall och den där fånige snickaren Matte Carlsson som haft förmånen att vara nära gudinnan...

Själva programmet som sådant blir ju en pinsam upprepning mest hela tiden, med en jury som sitter och smågnabbas och där man hela tiden får anstränga sig för att förstå den engelska "böcklingen", en byfåne som det skall drivas med och som skall försöka vinna tv-publikens hjärtan och en drös semi-kändisar som njuter av att få lite mer massmedialt intresse från främst kvällspress. Försök med nåt nytt, snälla TV4...

Varför inte lära sina egna meterologer hur man strippar under överinseende av en erfaren strippa? Flyg sedan upp den italienska parlamentariken Cicciolina för att komplettera Janne Scherman och den präktige Bengt Magnusson som jurymedlemmar och framgången är given. Ett annat alternativ är "Lets talk" där Fyrans mest misslyckade pratare ( Jonas Gummesson, Patrik Ekwall, den frustande Magnusson, Tone Bekkestad, Linda Isaksson med flera) skall lära sig prata ordentligt hos en personlig logoped. Kan bli spännande att följa...

Det finns uppslag, så varför mala på med något som är gammalt och ofräscht?

Länkar: SvD, SvD Blogg, DN, DN2, AB1, AB2, AB3, AB4, AB5, AB6

Inga kommentarer: