2009/01/11

SKA MAN SKRATTA ELLER GRÅTA...?

Fler måste lyssna på Göran...

Så var det då dags för lite ny opinionsundersökningar, årets första och dagen till ära både från SKOP och Demoskop. Skulle man vara en egoistisk moderat, som jag förvisso är på många sätt, så skulle jag kunna jubla över nya framgångar och nästan gråta av glädje över att "vi" når upp hela 31,5% hos Demoskop. Om detta nu stämmer så har nästan var tredje svensk sett ljuset och hittat rätt. Men så länge våra moderata framgångar "äts upp" av att våra vänner i de andra tre partierna i Allians för Sverige inte når ut så kan jag inte vara lycklig...

Känslorna blir konstiga, ambivalenta när jag strax kryper ner i min sköna säng efter ytterligare en natt på jobbet. Hur skall Alliansen få alla spelare att växa är frågan som gnager? Vad kan KD göra för att se till att den förhatliga 4%-spärren inte ens är nära? Och varför lyfter inte vare sig Folkpartiet eller Centern? Fråga inte mig, jag grubblar vidare i drömmarnas värld om 10 minuter. Måhända tar vi moderater för mycket massmedia just nu i finanskrisens och lågkonjunkturens spår, men det är väl för tusan bara att ta sig i kragen och jobba på. Skolan, omsorgen och miljön kommer ju alltid att vara viktiga ämnen för folk, så omöjligt borde det väl inte vara att hitta folk som sett de uppenbara bristerna hos sosseriet även i dessa frågor...?

Det kan rent av bli mardrömmar om en gråtande Maud, en snyftande Göran och en gapande Björklund när den tomteförklädde STASI-agenten John Blund strax gör entré och strör sin sand i mina melerade ögon. Fick jag önska, skulle jag vilja drömma om att jag var inbjuden på en grillfest med hemmagjorda burgare hos Hugh Hefner och alla hans trevliga väninnor...

Länkar: AB, SvD, SvD2, SvD3, DN

6 kommentarer:

Hemlige sa...

Nåja Kd skall ju ändå bytas ut mot Sd i alliansen till nästa val. Moderaterna gör ju allt för att kasta ut Kd, och ersätta dem med Sd.

Tokmoderaten sa...

Det var det dummaste jag läst!

Unknown sa...

(Hela processen efter den ryska aggressionen mot Georgien har känts som en segdragen långbänk med ett enda syfte, att få folk att glömma att ett av våra grannländer som dessutom råkar vara det militärt starkaste landet i vår närhet inte drar sig för att använda våld mot sina grannar.)

Så skriver de som inget vet,Georgiens judiske förbrytarprecident anföll de ryska områdena, ungefär som nu israel gör i Palestinas fångläger håll er till sanningen

Unknown sa...

Kd håller tyvärr på att avskaffa sig själva. De har blivit ett socialliberalt parti bland alla andra.

Tokmoderaten sa...

Rolf,

Ryska områden? Såväl Abkhazien (som hade en georgisk majoritet bland innevånarna innan den etniska rensningen i början på 90-talet...) och Sydossetien ligger inom Georgiens internationellt erkända gränser.

Rolf vet, Rolf kan - i detta fall ingenting alls!

Och vad Georgiens president råkar ha för religiös hemvist är väl helt irrelevant?

Unknown sa...

Den judiske förbrytaren i Georgien borde Ryssland avsatt på en gång,detta är ett svar till allvetaren fredrik antonson,när denne jude kom till makten så avlönades
stora propagandister av samma jude för att ställa till protester mot den då sittande Eduard Shevardnadze