2009/02/06

JAG BEHÖVER OCKSÅ NYA KLÄDER...

Jag och Mattias mannekängar på Sturegatan, visst är vi fina? Ser ni hur det lyser om mig...? Messias?

"Blondinbella", som i verkligheten heter Isabella Löwengrip, har nu KonsumentsOmbudsmannen efter sig. Isabella vill enligt nyhetsnotiserna och KO att klädföretag skall skänka kläder till henne mot att deras företag får länkar på hennes blogg, och att kläderna kommer synas i bild på den unga skönheten.

Eftersom min garderob också är i behov av ett lyft, med lite nya säckiga kläder i stora storlekar så ikläder jag mig nu rollen som härmapa och ber alla eventuella klädförsäljare att ta kontakt med mig för ett givande utbyte. Min läsekrets är marginellt mindre än "Blondinbellas", jag har cirka 400 läsare per dygn i snitt mot "Blondinbellas" ungefärliga 160.000 men mina läsare är extremt modemedvetna, det vet jag av egen erfarenhet... Men, och det är ett stort men - näbbstövels-, palestinasjals- och gröna fjällrävenjackorförsäljare göre sig icke besvär!

Som ni märker är jag ju lite kräsen också så det är ju inte vilket krims-krams som helst som kommer kommer att ge god PR via min blogg, nej de som jag vill samarbeta med är Söders överskottslager i Växjö, Garderoben /Knivnet och min egen skräddare Dressman. Hör av Er, eftersom KO är upptagan av "Blondinbella" så kan ni utan risk nå ut genom "Halvbrun, halvgrå-Fredrik"!

"-Blondinbella är en förebild, det är klart att många vill ha samma kläder som henne" berättar KO, utan att ha en aning om att var och varannan man vill klä sig som mig när de fått se mig nystylad och vacker som en nyutsprungen ros.

Länkar: SvD, DN, Mary

2 kommentarer:

GalaXyBloggen sa...

Driver du med din partikamrat? ;)

Tokmoderaten sa...

Det är väl klart att jag gör! Jag driver med de flesta...