2009/02/07

MÅLLGAN FINNS!

Så har då uppenbarligen Mållgan varit ute och skjutsat onyktra personer i detta flathetens rike. Själv är jag övertygad om att Mållgan finns, han och hans illusoriska vänner brukar ibland fylla upp platser på min arbetsplats intensiven på SöS för att jag skall slippa gå och hjälpa mina kollegor som arbetar med lite mer verkliga vårdtagare...

Själv är jag inte ett dugg förvånad över att Mållgan har varit ute med fyllon i trafiken eftersom Mållgan under besöken hos mig alltid varit påtänd, aggressiv och väldigt stökig. Han brukar ligga i ett hörn och skrika efter Alfons och Alfons pappa, helt oregerlig och otrevlig såväl fysiskt som verbalt. Inte ens de starkaste medikamenterna får Mållgan lugn och hanterbar, så det är dessvärre bara att låta han ligga där i sin burförsedda säng medan jag surfar på nätet eller bloggar.

Det förvånar mig inte heller att Mållgan hamnat i helt fel sällskap och nu har polisen efter sig... Bäste vännen Alfons röker nämligen på och knackar pensionärer mest hela dagarna.

Länk: AB, SvD, DN

5 kommentarer:

Per Hagwall sa...

Dessutom är ju Alfons hallick.

Re-volta sa...

"i detta flathetens rike"?
du menar flat som i att rattfyllon klarar sig lindrigt undand?

Jens sa...

Mållgan är inte vän med tokhögern. tyvärr kompis. Du får klara dig själv, men det är väl så du vill ha det?

Tokmoderaten sa...

Revolta: Precis!
Jens: Någon vän vill jag ha, men frågan är om det är Mållgan som skjutsar fulla värmlänningar...

Joakim Draköga sa...

Mållgan.... 120 cm.....??? Vänta nu, är det inte han som är med i "Let´s dance"?