2009/02/15

KONSTFACK FORTSÄTTER KLAMPA PÅ...

Konstfack har friluftsdag...

Vänliga veckan tar en extremt kort paus för man kan ju trots att humöret är på topp inte låta bli att uppröras över att en "student" från Konstfack återigen sätter sitt "kreativa skapande" framför hushållandet med våra gemensamma skattemedel.

Tidigare har jag hånats av en vänsterpartistisk kommunalpolitiker vid namn Per Hamnström från Stockholms stad för att jag tog parti för personalen på psykakuten på St Göran när de kände sig kränkta av att ha misshandlats, bespottats och fått skit av en konstfackskvinna under ett spelat sjukdomstillstånd. I Hamnströms värld står den fria konsten långt före vårdpersonalens rätt att få arbeta med RIKTIGT sjuka personer, och att enbart misshandlas av folk med en verklig symptombild och inte en påhittad och hur Hamnström nu kommer ställa sig till att jag uttrycker mitt missnöje med att Konstfack låtit en student klottra ner en tunnelbanevagn. Kostanden för saneringen landade i runda slängar på 100.000 kronor. Per Hamnström kommer med säkerhet påstå att det är aggressiva tågförare, biljettkontrollanter och medpassagerare som är cyniska när de inte förstår det vettiga i denna underbara skapande process... Skulden kan aldrig läggas på Konstfack eller dess elever som är Guds gåvor till skattebetalarna.

Men eftersom Hamnström företräder ett parti där en ohämmad beskattning av de arbetande massorna ligger högst på agendan förstår jag att eventuella kostnader för onödig "sjukvård" eller saneringskostnaden för en förstörd T-banevagn inte bekymrar honom - det är ju bara att pungslå Svensson lite till...

Förvisso erkänner Konstfack i klotterfallet att det är allt annat än OK att bete sig på detta sätt men en ursäkt betalar inga kostnader och de etiska regler man säger sig ha infört efter att illdådet dokumenterades fungerar ju uppenbarligen inte när man trots allt försvarar Anna Odells tilltag på psykakuten. Det är dags att Konstfack tar och betalar för det som man förstör, missbrukar och underminerar. I annat fall får man väl helt krasst reducera det statsbidrag man får (och som bör avvecklas enligt mig!) med summan av allt som nu uppdagas.

Tillägg klockan 15:15: De här tongångarna från en gallerist som ställt ut "konstverket" säger väl det mesta om föraktet mot andra människors egendom som speglar hela den svulst på samhällsbygget som även benämns "nyskapande och modern konst": "Jag har tittat på en del graffiti i olika sammanhang. Det jag kunnat känna är att graffitin förlorat en del energi när konstverket placerats in i ett galleri. Vad jag kände var intressant här var möjligheten att bibehålla energin i verket. Det är ju ett starkt verk"
Starkt verk, jaha? - Helt underbart starkt för medtrafikanter och skattebetalare. Vad felar dessa galningar som försvarar sånt här...?

Länkar:SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, DN1, DN2, DN3, DN4, DN5, AB1, AB2

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken jävla idiot. Darwin, ta den här jäveln. Låt han trampa på tredje spåret nästa gång. Modern konst är skit, riktigt konst kräver skicklighet, inte ilska och droger.

Andreas sa...

Och det här verkar vara utställningen som det visades på:

http://www.konstfack.se/content/1/c4/45/50/Studenter_varutstallning_08.pdf

NUG kallas han tydligen eller Magnus Gustafsson

http://varutstallning08.konstfack.se/fine-art/magnugs-nugstafsson.html

Winston sa...

Jag är en sann älskare av konst och skapar en hel del själv. Har dock under en längre period tappat den energi och insperation som är universal i mitt skapande, men en inre harmoni har uppbådat sig då jag framför mig ser en "reality post impression destrucion and birth of moder art". En installation där konsten står i focus och harmoniseras i det morderna urbana identifierade traumatiska samhället. Konsten skall återfödas ur askan och rehabiliteras i samhällets vård.
Installationen skall filmas och ge intryck av dokumentär karaktär.
Jag kan tyckas vara blygsam men konstverket skall innehålla en total sprängning av konstfack, ingen brand får förekomma då detta skulle kunna tolkas som att en energi skapas i verket, detta är viktigt att unvika då pånyttfödelsen skall skapas ur intet. Vidare har jag tänkt mig att folket på gatan medverkar i en tänkt spontan attack på konstnärer. Konstnärerna skulle sedan vårdas på akutsjukhusen och ge betraktaren av konstverket en realistisk bild av konstnären under skapandet. konstnären skall skall stå i focus och vara konsten i konsten.
Att få med konstnärer borde inte vara ett problem,"allt för konsten".
JAG ställer mig nu frågan.Är det möjligt att skapa detta verk?

Ett andra verk skulle vara att visa det avskyvärda i förstörelse och förföljelse, en "New post galleri graffitti hostage movie". Intellationen skulle även här vara av realistisk karaktär och filmas för att visas för de som inte kan närvara och delta i instellationen.
I verket så har jag tänkt mig att uniformerade personer krossar rutor och intar gallerier samt klipper,skär upp och målar på konstverk i de gallerier som är tänkt att ingå i verket.
Jag ställer mig nu åter frågan. Är det möjlit att skapa detta verk?

MVH

Winston Vincent Jr V

Winston sa...

Den gamle är inne på rätt spår men hans konst är kass!

Jag föreslår att polisens och psykvårdens konstförening gör en "forgotten cencur brutallity" instellation av ett ingripande och fängslande av konstfacks elever som gör åverkan på allmän egendom.
Kastar nyckeln och glömmer vederbörande.
El och kiss involverat skulle ge ett djup och skapa energi. Utsatthet och utelämnande måste vara en ingridiens för att skildra konstnärers genialitet och dårskap.

Jag ställer mig dock frågande inför detta, Är denna statskonst tillrådig.
MVH
Winston Jr IV