2010/03/19

EN NY DAG - NYA MEDIERS DAG


Så var det dags, dags att om möjligt börja knapra in på det där gigantiska övertaget som NetRoots-gänget jobbat till sig under lite drygt ett år av kampanjande på bloggosfären. I dag är det dags att visa att vi som inte är kollektivister ut i fingerspetsarna faktiskt kan och vill göra något vettigt av de de möjligheter som bjuds. Denna dag på Hotell Anglais är det dags att möta likasinnade, nyfikna och vetgiriga moderater - det är dags för Nya Mediers dag...

Det skall bli riktigt roligt, jag andas morgonluft och hoppas innerligt att det här är de första trevande stegen i en återtagningsprocess som vi ser. Att träffas och lyssna på ett gäng inspirerande föresläsare är nog så trevligt men A och O är att träffa varandra, nätverka och få ett ansikte på den där bloggaren man följer.

Som spindeln i nätet denna dag hittar vi fru Karamell, Mary X Jensen. Otroligt nog så har jag aldrig träffat kvinnan trots att vi båda är baserade i 08-området, men likväl tycker jag att jag känner Mary väl. På Facebook igår kunde man ta del av att denna spindel i nätet hade svårigheter att välja klädsel inför dagens evenemang. Skönt att hon verkar känna sig såpass trygg nog i själva "roddandet" att hon kan fokusera på det estetiska.

Frågan är ju om Mary kommer att bryta mot partiets klädkod genom att ha på sig knutblus och vadmalskjol, eller kommer hon vara sådär modern och tilltalande som partiet vill att vi skall vara...? Själv struntar jag i slipsen men har på mig min skjorta, min slitna kostym och ser ut som den där halvlodisen jag är. Oj, vad ytligt det blev.

Många spännande föreläsningar, många spännande personer att knyta an till och jag ber att få återkomma imorgon med en liten redogörelse om hur det gick till när moderaterna som parti vaknade upp och började gnugga sanden ur ögonen.

Inga kommentarer: