2010/03/14

MIN NYA FAN-CLUB - NETROOTS!


Under helgen så har sosseriets sammanslutning för inbördes beundran och bloggeri haft en seans på Bommersvik. Först av allt så vill jag gratulera sällskapet för att man lyckats sno åt sig en icke alltför snål budget av moderpartiet för att sitta ner och analysera trafikflöden samt ge varandra madrasserad kritik. Jag har skrivit det förut och jag skriver det gärna igen - sosseriet vet hur man uppmuntrar sina eldsjälar och ger dessa möjligheter att verka ännu lite bättre på det slagfält inför valet som kallas bloggosfären. Sossarna uppmuntrar och entusiasmerar sina bloggare medan vi moderatbloggare möts av ointresse "uppifrån", eller är det bara jag som känner så...?

Om man liknar den kommande valrörelsen med ett 3000 meter hinder-lopp så har vi i Alliansen precis rensat öronen med Revaxör för att höra det där 112:e startskottet ljuda över den politiska arenan. Under tiden så har de där 15 nätrötterna som team-buildade på Bommersvik ryckt åt sig en ledning på ungefär 1800 meter. Vi alliansbloggare har blivit varvade massor med gånger men inte reagerat - förrän nu, när vi tar de första trevande stegen på ett långt lopp. Hoppet står till att de där 15 nätrötterna kollektivt drunknar i vattengraven eller drabbas av förlamningssymptom i de nedre extremiteterna...

Undertonen i detta blogginlägg är bitterhet, för det är precis så jag känner över vår egen senfärdighet. Vi bjuder på för mycket, vi ger bort ett försprång som kan visa sig vara svårt att hämta igen. Nu handlar det inte längre om att vinna utan om att skademinimera eller åstadkomma ett hedersamt nederlag. Mer än så vågar jag inte hoppas på.

Men min bitterhet lindras till en viss del av att NetRoots-gänget uppenbarligen hyser någon sorts absurd form av kärlek till mig. Jag tyckte att de skulle ha ännu lite roligare och låta Huddinges svar på Wyatt Earp, Peter Andersson, lära de progressiva bloggarna att dansa Linedance - och enligt kommentarer på min blogg så var mitt ord deras lag. Det är inte utan att jag ser framemot någon form av dokumentation av denna händelse.

Idag publicerades ett foto av NetRoots på Bommersvik, storsvulstigt, majetstätiskt och dessutom förfalskat. Någon av de där blogg-genierna hade tydligen gedigna kunskaper i photoshopande och hade placerat dit en anskrämlig dagisteckning på en gammal grå gubbe i ramen där deras kontroversiella inspiratör hade sin självklara plats. Visst blev jag ledsen och upprörd över tilltaget att klippa bort mig och klistra in det där kladdet. Tack och lov så hade jag mina egna lakejer på Bommersvik som gav mig den riktiga och uppseendeväckande bilden där man riktigt kunde se frälsaren och alla hans 15 lärjungar...

Visst kan jag förstå att man var tvungen att redigera bilden, jag är övertygad om att både Mona och Ibbe hade blivit ledsna om det uppdagades att mannen som ofta kastar latrin över dom också är det egna fotfolkets inspiratör. Bara därför så accepterar jag tilltaget, och går framåt i förvissningen att NetRoots-gänget kommer att stanna på upploppet bara jag säger till.

Jag är Alliansens enda hopp att vinna slaget i bloggosfären. Frågan är bara när Schlingmann skall fatta det?

Länkar: Peter Andersson, Peter Högberg - båda två med den manipulerade bilden. Den verkliga finns högst upp på denna blogg och endast här...

5 kommentarer:

nidöjs sa...

Deppa inte ihop nu utan fortsätt att provocera för texten är för det mesta upplyftande.
Bloggen har spets. Humor och ironi är bland de effektivaste vapnen i opinionsbildningen, GASA.
Frugan anser mig som ett fosil när jag undrade vad facebook var för något men jag är ju över 60!!!
Men man blir aldrig äldre än man känner sig, in i dimman bara.
Det här är kul för f....n. På dem bara och lämna för tusan inte walk over.
Simma lugnt
Tommy Sjödin

Johan Westerholm sa...

Antonsson

Föreslår att du triggar ditt partis "anonyma" sponsorer till slik aktivitet.

Vad jag förstått finns det slott och herresäten i några av dina partistyrelsemedlemmars ägo (naturligtvis genom stiftelser, bolag och andra kattluckor för att undvika transparans) som borde kunna ställas till Ert förfogande.

Så trots dina försök till självömkan så tror jag att det finns resurser. Det gäller bara att sälja in dom rätt.

Men tack för den villkokrslösa respekten och beundran, det värmer. Men upp på banan nu, vi blir alla bättre om ni blir bättre.

mvh

Johan

Björn Fridén sa...

Underbart!

Tokmoderaten sa...

Tack både Tommy, Johan och Björn! Glada tillrop gör min dag.

Alexandra Einerstam sa...

http://hbt-sossen.blogspot.com/2010/03/netroots-pa-bommersvik-movie.html