2010/11/25

ÅH SARAH, KOM UT I KVÄLL...


Sarah Palin, denna fantastiska och undersköna "president-wanna-be" har satt sin vackra fot i dragspelet. Sarah Palin har gjort det som Ohly så gärna vill men som den svenska smygkommunisten och fegisen inte vågar. Sarah Palin har berättat att hon ser Kim Jong-Il och hans förtjusande land Nordkorea som de allierade som USA skall stå upp för.

Sarah Palin är i någon sorts opposition mot Obama-regimen, men frågan är om det är så klokt att sitta i radio och ta opponerandet ett steg längre - att alltid tycka annorlunda än de som styr. Nu tror jag förvisso att Sarah Palin råkade säga fel, att hon inte alls hyser några varma känslor för den lilla gula dvärgen med platåskor i Pyongyang. Sarah Palin sade fel och någon sekunds ofokusering gav oss en groda som det nog jublas åt norr om den 38:e breddgraden...

Vågar man gissa att Mauro Scoccos låt "Sarah" kommer att omarbetas och sändas efter de nordkoreanska TV-nyheterna där en hysteriskt skrikande Anna Lindmarker-kopia nyss har berättat om vädret och hur man hört en kråka recitera den avlidna men ständigt närvarnade statschefen Kim Il Sung...?

"Inga NKPA-soldater sover,
hon finns i alla bunkrar...

I luften de andas,
hennes kyss på deras hjälmar.
De smyger runt hennes porträtt,
med hennes topless-bild i fickan.
De är hjältarna i filmen,
hon är flickan...
De ropar hennes namn när ingen hör.
Och artilleripjäserna skjuter i kör.

Hon går förbi min skyttegrav,
jag följer varje steg hon tar.
Hon försvinner runt hörnet,
och sen finns bara längtan kvar.
De säger att hon lever i imperialist-USA
och kanske vill hon ha det så.
Men om hon lärde känna mig,
skulle det ändra nåt då...?

Jag står utanför hennes övervakade hotellrum.
Hör hjärtat slå,
jag slår ner hennes guide och knackar på.
Åh, kom ut ikväll...

Åh Sarah, kom ut ikväll
jag väntar i hörnet på Kim Il Sung-torget.
Sarah, du är mer än jag förstår,
ta på dig jackan, så går vi ut och åter tunnelbana.

Hon är vild som vinden.
Hon är varm som ett kärnvapentest.

I hennes ögon glittrar
en outtömlig skatt.
Det finns inget jag inte skulle göra,
för att ha henne här.
Jag tar emot då imperialismen faller,
jag lovar och svär!

Jag går fram till hennes hotellrumsdörr och knackar på,
på andra sidan börjar hon att gå...
Åh, kom ut ikväll...!

Åh Sarah, kom ut ikväll
jag väntar i hörnet på Kim Il Sung-torget

Sarah, du är mer än jag förstår
ta på dig jackan, så går vi ut och går

Kom ut, kom ut,
Kom ut ikväll..."


Länkar: SvD, DN,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ingen groda från Sarah Palin, inte för att hon stöder Nordkorea utan för att hon har ingen aning om vart Nord- eller Sydkorea ligger eller vad konflikten handlar om.

Senaste Bush är den mest IQ-befriade president hittills. Sarah Palin lär dock slå honom med hästlängder...

Q

Anonym sa...

Sarah är medlem i Goldie Hawns "Dumb peoples party", se :
http://www.youtube.com/watch?v=eIA1VS2bDa4

Magnus i Solna sa...

När vi skrattar åt Sarah Palin är det lätt att glömma bort att den svenska versionen höll på att bli statsminister...

John sa...

Bilden är inte äkta som jag hoppas att du vet (kolla Snopes). Rolig är den dock :)

Det är mycket jag gillar med Sarah Palin, rent politiskt. Men jag vill inte se henne som president; hon är bara inte seriös nog. Hon tog inte sitt uppdrag som guvernör av Alaska seriöst, hon förrådde sin stat genom att avgå.

Mike Huckabee är den mest seriösa av de tänkbara republikanska kandidaterna. En trygg, erfaren ledare med många nya idéer.

Anonym sa...

Men vad är detta nudå!? Om du skamlöst snor bilden från min blogg så borde du åtminstone ange källan! Själv skulle jag inte drömma om att använda andras bilder på detta ogenerade sätt!!!

Tokmoderaten sa...

Jag var före dig, Sven-Erland! Flera timmar...