2008/12/19

SPYOR OCH RÄNNSKITA...


Så var den här, det årliga insjuknandet i den så kallade "Vinterkräksjukan". När jag vaknade på eftermiddagen så kände jag hur magen betedde sig som Tjernobyls reaktor alldeles innan den härdsmälte... Det bullrade, det brummade i min hyfsat stora resonanslåda och efter att under ett antal tappra minuter kämpat emot var det bara att kapitulera och släppa loss,

Nu har jag under halva eftermiddagen, och den tid som förflutit av kvällen "pratat danska" närmast oavbrutet, och då och då låtit andra kroppsöppningar vara med i min äckliga monolog. Det är inte kul, jag kallsvettas och har en stor skål Ris a la Malta i kylen som jag skulle vilja äta men inte känner suget efter just nu...

Årets epidemi skall tydligen bli överdjävlig, och det känns ju helt underbart. Alltså kan man nu räkna med att jag smittar ner alla som varit i min närhet med skiten och att vi lagom till julaftonen spyr som grisar allihop. Men som år 2008 har varit är det ett synnerligen passande slut.

Men kanske, kanske är det inte "Vinterkräksjukan" trots allt. Jag ögnade igenom en ny blogg denna dag som fick mig rejält kräknödig, http://www.sundbybergsbloggen.se/. Här sitter det tre partier och bloggar om sin egen förträfflighet och gång efter annan kallar sig "majoriteten". Alla vet att det inte var dessa tre partier som fick majoritet i valet 2006. Det var de samlade Allianspartierna som gick segrande ur striden. Men med två trojanska hästar i det segrande lagbygget så sparkade sosseriet tillsammans med firma Spira/Wijkman undan benen på ett solklart valresultat... Att gång på gång kalla sig majoritet, och dessutom belöna en av avhopparna för sitt demokratiska falskspel genom att placera honom i "majoritetens" ledningsgrupp får mig illamående. Kanske beror mina kaskadspyor på detta, vem vet...?

Länk: AB

Inga kommentarer: