2010/05/26

TWITTERFLÖDET FRÅN KÄGELBANAN


Det var en härlig dag, en givande dag - dagen då jag fick träffa Kent Persson lite mer en ett handslag i förbigående på KRIKS i Örebro för lite mer än ett år sedan. Kent kom ihåg handslaget, jag mindes det inte men erkänner utan omsvep att mina minnesluckor för mingelkvällen för vidöppna. I dag snor jag inte bara åt mig några av Kents handslag, utan även det vidriga porträttet av undertecknad som Kent fick till...

Det var en härlig dag, en fabulös dag - dagen då jag fick vänta på Kent Persson på Centralen i över en halvtimme, trots att inga solkurvor eller igenisade växelspår fanns att skylla på.

Det var en härlig dag, en underbar dag - dagen då jag fick sitta inne på Kägelbanan vid Mosebacke för att blogga direkt från seminariet Föregångslandet. Men modemet var dött, Kent behövde sin dator litegrann iallafall och då fick jag ta mobilen och Twitter till hjälp för att levandegöra skeendet och säkerställa att mina informationer nådde ut. För er som ännu inte följer mig på Twitter bjuder jag därför på följande lilla bonusinlägg, Tokmoderatens Twitterflöde från Kägelbanan. Så varsågoda, indirekt direktrapportering.

På väg mot Föregångslandet - med buss, tub och hiss...

I Föregångslandet kommer tågen försent - alltid. Väntar på bloggkollegan Kent som reser med sena SJ.

I Föregångslandet är det skönt med avkoppling när man väntar på SJ. Bikinireklam är skön avkoppling.

Schlingmann hälsade Fredrik välkommen. Fredrik hälsar oss andra välkomna. Dagen om Föregångslandet har börjat...

Statsministern gör sig utmärkt i en lagom stor lokal med enbart anhängare - trots armrörelserna...

Reinfeldts blick mötte min, och hux-flux började jag tvivla på min sexuella läggning.

Han är så bra, så trygg - man vill hålla Reinfeldt i handen när det blåser. Ett bra tal om framtiden! Halleluja!

Dumma Comviq gör att jag får twittra på mobilen. Det saknas täckning på Mosebacke när Borg börjar sitt tal.

Medan Borg glänser så börjar jag se politikens dynamiska duo i firma Borg/Reinfeldt. Så bra, så trygga.

Med en bländande blandning av humor och siffror gör Borg succé! Nu sablades Gordon Brown ner i ett lustmord.

Anders has left the building. Och Fredrik hängde på... Nu pratar Gunilla Carlsson om Sverige i världen. Bra å levande.

Bea Ask börjar prata om dåtid, nutid och otrygghet. Iklädd en jeansklänning känns hon avslappnad och trygg.

Dumma, dumma Comviq! Kent kan surfa men inte jag... Måste byta plats i lokalen för felsökning snart...

Inte ens min feta bakdel får mig att stå ut med tortyrstolarna på Kägelbanan. Oj, vad ont i rumpan medan Ask maler på.

Om jag var osäker på min sexualitet när Reinfeldt tittade mig djupt i mina ögon så blev jag säker igen när Fia Arkelsten äntrade scenen.

Filippa. Vilken kvinna, vilket patos! Hon är så övertygande, jag smälter ännu lite mer. Fortsätt, fortsätt - trots ett ämne som sjukvård...

Företagarpanel på scenen. Herr Jarnheimer, känd från Tele 2 är med. Han skall få ta med mitt skitmodem som fortfarande inte har täckning.

Det var det, en förmiddag i glada vänners lag. Ordet "givande" sammanfattar de där timmarna väldigt bra...

Länkar: Expr, DN, Kent Persson

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fördelen med dig på Twitter är att det blir lagom doser :)

Jessica Ericsson sa...

Så knäpp, så underbar! Många glada fniss tillbaka.
Jessica