2008/02/06

GERIATRISK ROCKGALA I SOLNA


Från min balkong skymtar man Solnahallen. I denna hall är det oftast något spännande sportevenmang, med friska, unga och vitala människor som rör på sig till andras glädje. Den 12 april arrangerar Hans Edler en rockgala för de som var unga på 50-talet, alltså de som närmar sig eller har passerat 70-årsstrecket...

Man skall inte vara elak, men efter att ha sett en annons i Aftonbladet där Hans Edler rabblar upp alla "fantastiska" "musiker" som skall delta måste jag få skriva av mig litegrann. Jag vet att den regering jag sympatiserar med gärna vill att folk som kan och har viljan gärna fortsätter arbeta ett par år efter pension, men att de skall headbanga till den Rockande Samen i Solnahallen ? Att få lyssna till artister som förmodligen är än mer slitna av åren som passerat borde de äldre få gå och "njuta" av med betalning. Istället tar Hans Edler som minst 395 kronor av folk som redan idag oftast har det magert. Vilken frisk människa betalar 395 kronor för att lyssna på Rock Ragge, Rock Olga, Rock Olle, Gert Lengstrand, Burken... med flera dessvärre ?

Jag hoppas innerligt att landstinget kommer placera åtminstone två ambulanser i närheten av Solnahallen. För övrigt vill jag inte att mina skattepengar skall användas till vård för folk som med berått mod utsätter sig själv för tortyr. Om någon, som inte har "alla hemma" drabbas så anser jag att Hans Edler skall stå för alla vårdkostnader då han som arrangör av denna "musikaliska" tortyrseans bär ansvaret för allt onödigt lidande hos folk som uppenbart inte vet sitt eget bästa...

Kommer jag när jag är 70 år gå till Solnahallen för att se Depeche Mode som 80-åringar riva av Just can't get enough ? Knappast, även om jag inte fått dom ur huvudet till min 40-årsdag som kan synas vara nog så patetiskt...

PS. Även om jag anser att arrangemanget är en skrattretande freakshow, så unnar jag självfallet de äldre att ha lite roligt. Dock tvivlar jag på att så blir fallet här... Texten ovan är tänkt att vara sarkastisk, underhållande och med en rejäl portion av ironi och det hoppas jag att läsaren förstår. DS.

Inga kommentarer: