2008/03/06

EN VECKA KVAR




Om nästan exakt en vecka lyfter flyget från Arlanda via Madrid och Santiago till Falklandsöarna... Underbart ! Eftersom Falklandsöarna ligger på det södra halvklotet är det sensommar jag kommer till, just nu är tempraturen ca 12 gr och solen tycks skina.


Ändamålet med resan är, förutom att uppleva de fantastiska öarna, att rekognosera inför den resa som jag kommer leda i höst. Cirka ett 20-tal personer med ett stort historiskt intresse kommer under lite drygt 10 dagar att bli experter på Falklandskriget. Dessutom kommer vi att besöka de fantastiska naturupplevelser som finns överallt, med ett synnerligen rikt djurliv, en extremt ren natur och enminst lika extremt gästvänlig befolkning.


Skulle just Du vilja följa med och om du har 36.800 kronor i madrassen, kolla då in Pelle Mohlin Travel. Eventuella frågor besvaras självklart av mig...

2 kommentarer:

Per Hagwall sa...

http://www.smb.nu/
?

Tokmoderaten sa...

Där är jag självklart med... Intresset för Falklandsöarna skapades under en språkresa i Felixstowe sommaren 1982. Kriget var nyss avslutat, men England var fortfarande i ett lyckorus efter segern. När jag sedan fick möjlighet att resa dit 1992 var lyckan total. I mina ögon ett paradis på jorden. Hänger du med Per?