2008/03/31

GAHRTON OCH RÄTTVISAN


Jag erkänner, jag har alltid haft svårt för miljöpartisten Gahrton. Och inte började jag gilla honom mer när han uppenbarligen körde "på lyset" vid Arlanda Flygplats...

Nu har Gahrton varit ute och kört igen, krockat igen och blivit så till sig av detta att han sedan börjar dricka alkolhol i väntan på polisen. Trovärdigt ? Pyttsan, i mina öron lika trovärdigt som Dr Troilius "vandrande spermier" som tog sig från en nymasturberad näve ändå upp till livmodershalsen på en patient utan att handen var i närheten av kvinnans heligaste område... Men rättvisan har ju sin gång i det naiva och ömkliga konungariket Sverige. Troilius fälldes tack och lov, men han var ju inte toppolitiker.
Skulle något rattfyllo berätta sanningen någon gång, istället för att börja fabulera ihop skrönor skulle jag faktiskt kunna ha sympati med den personen, som lider av sjukdomen alkoholism. Rehabilitering, alkolås, sätt in alla satsningar på den individ som inser sitt problem. De som däremot är dumma nog att börja hitta lösningar på att sig ur knipan med skitsnack och utan att inse sina egna problem har jag inget för. Förr eller senare kör de ihjäl någon annan eller sig själva... I den senare kategorin placerar jag tyvärr Per Gahrton.

Läxan från Tingsrätten till alla rattfyllon: Ta med er flaskan in i bilen om nu något skulle finnas kvar. Sätt genast i gång och drick när ni kört på något, eller någon eller gått av vägen på grund av annan utmattning. Uppenbarligen kommer ni aldrig att kunna fällas i rätten, iallafall inte för rattfyllan... För hur dumt detta beteende än är så tror tydligen rättsväsendet på denna variant, iallafall när den berättas av en person som råkar vara politiker och som kört full tidigare. Dessutom får Gahrton tillbaka alla flaskor vin av rätten som fanns i bilen... Lika bra att behålla vinet i bilen så har du körkortet på det torra Per, om ordvitsen tillåts.

Och hur skall vi få ordning på det här landet, bara en uppgiven fundering ?

1 kommentar:

Mr. G sa...

Obegripligt att man inte kollade om alkoholvärdet steg eller sjönk efter polisen kom. Sjönk det drack han innan - steg det drack han i bilen.