2010/01/19

JAG ERKÄNNER FACEBOOKBEDRÄGERI!

Klicka på bilden, den är underbar i full storlek...


När jag först fick nys om den där gruppen där man lovade att skänka 2 svenska kronor, en nonsens-valuta som blir allt mindre värd för varje dag som går, till de jordbävningsdrabbade Haitierna för varje medlem man rekryterade så började varningsklockan ringa tämligen omgående. Nyss hade ju de rätt skojiga påhitten med att döpa om tråkseriösa Facebook-grupper till "Vi som haft sex med våra föräldrar" och "Avskaffa kvinnlig rösträtt" avslöjats - och det sista är ju faktiskt en grupp vars värderingar jag kan känna viss sympati med.

När någon börjar lova att skänka pengar till plågade människor, oavsett om det handlar om dagens Haitier eller barn med cancer, så borde väl den normalfuntade personen fatta att det är en bluff. Eller är Svensson lika naiv på Facebook som hans folkvalda när de analyserar den säkerhetspolitiska situationen i vårt närområde? Uppenbarligen är det så, och jag vet att några av mina vänner på Facebook idag ses stödja Svenska Nekrofilföreningen i deras ambition att flyga hem färska kroppar att utforska. Låg nivå? Kan det finnas något lägre? Nä, knappast...

Jag har en rätt extrem form av humor, och kan skämta om det mesta men här ser jag inget roligt i namnändringen. Det blir bara osmakligt, plumpt och vidrigt - katastrofen pågår fortfarande och sjukdomar graserar bland ett redan drabbat folk. Det är absolut inte humor, det är vulgärt!

Själv har jag två rätt obskyra små grupper på Facebook som relaterar till den här bloggen: Tokmoderatens Fanclub, där enbart inbjudna medlemmar släpps in samt kampanjgruppen Tokmoderaten till Bryssel 2014 som om nu någon inte fattat det skall få mig till Bryssel som EU-parlamentariker efter valet 2014. För att förekomma eventuella avslöjanden så vill jag redan idag meddela att jag under en längre tid haft för avsikt att byta namn på dessa grupper på ett ganska radikalt sätt. Tokmoderatens Fanclub med sina utvalda medlemmar skulle döpas om till "Vi som gärna skulle vilja rulla runt i sänghalmen med isterbuken Fredrik" och Tokmoderaten till Bryssel 2014 skulle skifta namn till "Vi som vill att Tokmoderaten skall få ett Toscapäron med vaniljsås till efterrätt på födelsedagen".

Jag erkänner dessa tilltag innan de har skett och ber mina vänner om ursäkt för de planerade illdåden och lovar härmed att grupperna behåller sina identiteter för tid och evighet. Så stanna kvar, var inte rädda längre - inget kommer att hända och allt skall vara som det alltid har varit i sann konservativ anda.

Länkar: SvD, SvD, AB

1 kommentar:

Levsa sa...

Var hittade du bilden? Den var rolig! :)