2010/01/28

LISTÅNGEST


Det finns många olika listor, med olika parametrar, som mäter hur framgångsrik en blogg är. Själv klassar jag min blogg som politisk med humoristiska undertoner så ofta jag förmår väva in något roligt i texterna, och det är just mot de politiska bloggarna ur alla olika läger som jag nu tar striden. Det är lite drygt 14 timmar kvar innan listorna på den nyaste jämförelse-siten, Politometern, över de mest framgångsrika moderata bloggarna släpps klockan 10:00 svensk tid, medan en jämförelse mellan alla olika partiers bloggare kommer en halvtimme senare, det vill säga 09:30 Greenwich Mean Time.

Jag skakar av nervositet redan nu, trots att mina förväntningar på mig själv är rätt modesta. När det gäller kampen med mina egna partivänner så är ambitionen att slå mig in bland topp-5, medan målet när det gäller holmgången med alla andra politiska bloggare är att bli bland de 25 främsta. Jag har ingen aning om det är realistiskt eller ej, men jag hoppas att min blogg ändå tillmäts ett erkännande som ligger i paritet med all den tid jag lägger ner för att få den läsbar.

Vi moderater är sist ut, och jag förmodar att det beror på att Politometern-Martina vill plåga mig in i det längsta - jag är lite självcentrerad också ser ni. Oddsen när det gäller vem som skall sopa hem banan hos oss moderater enligt mig är som följer:

Kent Persson: 1,01
Carl Bildt 1,55
Mary X Jenssen 2,20
Den hälsosamma ekonomisten 2,70
Tokmoderaten 3,69
Johnny Munkhammar 3,70
Maria Abrahamsson 3,85
Edvin Alam 4,00

Och vem är bättre än mig på att sätta odds i bloggosfären, jag som ser Svenska Spels huvudkontor från köksfönstret om jag tittar ut genom köksfönstret och skaffar mig en hals som en Mamenchisaurus...

Tidigare i veckan har följande bloggare blivit utsedda som sitt partis bästa krigare i det slag som bara har sett sina första skärmytslingar, men som kommer nå sitt klimax den 19 september.

KD: Peter Soilander. Ett mycket bra val! Genuin och äkta, bra och fantastisk.
MP: Maria Ferm. Jaha, är hon det mest intressanta de har att erbjuda så förstår man bättre varför Peter Erikssom bajsar på de sociala medierna...
V: Jinge. Bloggosfärens eget Radio Islam. Många läser, ännu fler häpnar över att de många gör det.
PP: Opassande. Piratpartiet kan det här med internet och hur man får ut mesta möjliga effekt på nätet. Bra och lättläst.
FP: Mark Klamberg. Helt OK, men inget som botar min erektila dysfunktion inte...
C: Fredrik Federley. Men hallå, här har ni ju förklaringen till varför 4%-spärren är så obehagligt nära. Mästerbloggaren hos Centern har ju ensam skrämt bort 97% av kärnväljarna.
SAP: Kulturbloggen. Ett hån, löjligt! Det finns så många andra läsvärda bloggare i "Rörelsen" men just det där vedervärdiga "Kultur" appelerar tydligen på folk med vänstersympatier. Nej fram för Alliansfritt, Krassman eller den vedervärdige mannen från Furusund.
M: Vänta tills imorgon...

Jag älskar att jämföras och att jämföra, men hur morgondagens kväll lär se ut återstår att se. Antingen firar jag med några Saku Kuld, eller så sörjer jag med några Saku Kuld. Hörs om lite drygt 14 timmar.

Länk: Politometern, där hittar ni alla bloggar som nämns ovan.

3 kommentarer:

Mattias Lönnqvist sa...

Jag sätter en hundring på Mary

Mattias Lönnqvist sa...

Du blev fyra; grattis!

Välförtjänt också.

Dessutom är du numera skyldig med 220 kronor :)

Anonym sa...

Du har uppnått ditt första mål: topp fem bland moderaterna. Du är på fjärde plats! Bra jobbat.