2008/05/13

MORGONMÖTE MED MINISTERN


I dag har jag haft vägarna förbi Sveriges Riksdag... Efter en trevlig morgon med sympatiskt sällskap lotsades jag av min goda vän Erica till ett frukostmöte för Bloggare med Per Schlingman och allas vår migrationsminister Tobias Billström. Det var dags att få lite information om hur alliansregeringen nu förädlar och utvecklar landets tidigare eftersatta migrationspolitik. Mycket bra och mycket genomtänkta var de tankar, visioner och förslag som så förtjänstfullt verbaliserades av Billström...

Själv ser jag en stor utmaning framför alla de partier som de facto värnar människovärdet att "mota Olle i grind". Om man som tidigare blundar för att såväl migration och integration under det tidigare styret varit tabu-belagda diskussionsämnen, och dessutom misskötta, så kommer vi ofrånkomligen ha ett nytt parti i Riksdagen efter 2010. Dessa Sverigedemokrater som utger sig för att säga det folk tycker har en grovt snedvriden syn på hur man löser våra samhällsproblem.

Genom att som Tobias, och resten av regeringen förresten, arbeta för att ta bort trösklarna in i vårt svenska samhälle och arbetsliv kommer vi slå undan benen för den "Neanderthal"-retorik som hörs från SD. Ett annat plus är ju att även Miljöpartiet förstår vad som krävs i denna fråga, heder åt de Gröna i denna fråga!

Det är inte de som på grund av ett eller annat skäl sökt sig till vårt land som skall straffas för att de tidigare Socialdemokratiska regeringarna har misskött sitt jobb när det gäller att slussa in folk i vårt land. Det är inte den enskilde flyktingens fel att han eller hon sätts på förläggning i väntan på att ens ärende handläggs, och under tiden pacificeras av ett land som inte förmår att tillvarata dessa människors kunskaper och färdigheter. Det är tur att förändringens vindar blåser över landet...

PS. Läs gärna mer om den nya politiken här. DS.

2 kommentarer:

Kulturbäraren sa...

Jag utgår från att du, likt dina allianskolleger, också är svenskfientlig och håller med Fredrik Reinfeldts påstående "det ursvenska är bara barbariet" och Maud Olofssons "det var inte vi svenskar som byggde Sverige, det var människor som kom utifrån".

Korrekt?

Tokmoderaten sa...

Nejdå, kära Sverigedemokrat. Jag älskar och högaktar det Sverige vi båda bor i. Själv har jag rötter från Estland, och kan därmed titulera mig som nysvensk. På samma sätt som mina anfäder hjälpte till att bygga upp Sverige tror jag att vi kan använda oss av de som sökt sig hit i nutid för att vidareutveckla detta fantastiska land. Promlemet är ju det att de inte fått hjälpa till, utan har blivit satta att vänta på en förläggning, för att därefter slussas ut i utanförskap och alla de problem detta innebär. Att de etablerade partierna tidigare, och i synnnerhet den tidigare regeringen blundat för dessa effekter har gjort att ditt parti hittat sin grogrund. Folk har tyckt och tänkt till, utan att känna att någon politiker delat dessa funderingar. Vi ser problemen, vi gör något åt dem, vi gör det lättare att leva i det här landet för alla som råkar bo inom landets gränser!