2008/05/19

VÄCK MED ALLIHOP!


Så har Punkt.SE gått i graven. Hoppas att det firas med tårta. Underbart är det iallafall i mina ögon, nu skall bara City och Metro väck också... Ja, jag vet att jag borde värna den fria företagsamheten och de jobb detta skapar men så icke i detta fallet. Tidningarna är undermåliga rent läsmässigt, skräpar ner och förvandlas till pappersmassa när det regnar på de på gatan slängda tidningarna.

Dessutom retar jag upp mig på de "Kolportörer" som allt som oftast kör upp dyngan i ansiktet på mig trots att jag tydligt visar att jag är ointresserad. Varför stå och försöka sprida något som finns i ett ställ 1-2 meter vid sidan av "Kolportören", där den intresserade själv kan ta ett exemplar och ögna igenom de icke så djuplodande texterna. Allt som oftast brukar jag ta en tidning ur stället bredvid "Kolportören" för att markera att det är av fri vilja jag väljer om jag vill läsa det han med milt våld försöker få mig att ta emot.

Det finns uppenbarligen en marknad för de andra två gratistidningarna trots allt och marknaden styr ju som bekant. Det är ju bra, eftersom det tydligen finns folk som uppskattar att läsa Bamse i nyhetstidningsformat. Själv tar jag bara tidningen i bland för att kunna hålla mig vaken på tåget hem. Har för övrigt upptäkt att City är en gratisvariant av Norrskensflamman. Så mycket osakligt skit de har skrivit om vårdval och än det ena än det andra är ju inget annat journalism när den är som sämst. Tafatta försök att verka viktig, ingen nyansering eller objektivitet... Gå gärna i graven alla tre, för Stockholms renhet och för läsarens rätt att få lite kvalitet.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du det är inte kolpåtörernas fel att de kör upp den på ansiktet på dig. Det är det att det att de vill ha det passet och för det så har de ett antal tidningar i timmen som de måste dela ut och om de inte gör det så tas passet bort och han blir arbetslös, så nästa gång du ser denne person eller rent ut sagt kolpötörer så snälla var snälla mot de, tänk dig att vakna typ vid 5 för att vara på jobbet kl 6 och sluta kl 2 det är inte lätt att jobba speciellt då det är dåligt väderlek och desutom så måste de se glada ut även om de är blöta eller fryser. Jag personligen respekterar deras arbete. (En arbetslös Punkt se utdelare)