2008/07/28

VAD ÄR DETTA...?


Återigen får jag andnöd, illamåendekänslor och en grav avsmak över hur pressen frossar i denna ERNST. I Expressen har han bitits blodig, jättebra. Han mår bra nu, inte lika bra... I Aftonbladet får man detaljerat läsa om när ERNST ägnar sig åt "Re-enactment" av regalskeppet Vasas förlisning på Stockholms ström.

Vad är detta för land, där en sådan obetydlig och intetsägande individ som ERNST får mer uppmärksamhet än politiker, filmstjärnor, professorer och så vidare...? Ett land där löjets skimmer snart ersätter norrskenet som ett av landets kännetecken. Ett land där en lismande gubbe på TV4 får sitta och göra sig ett namn genom att vara överdrivet trevlig, inställsam och patetisk.

ERNST irriterar mig mer än Mona Sahlin, mer än Michael Spira och Arne Wijkman, mer än Thomas Bodström och det säger väl allt. Råkar läsaren av denna blogg ha Facebook, följ denna länk och anmäl dig snarast. Detta frossande i ERNST måste få ett slut, ett slut innan det bildas ett ERNST-parti eller ett byggs ett ERNST:s Sommarland... I Sverige kan ju vad som helst hända, ingenting förvånar mig längre.

1 kommentar:

Joakim Draköga sa...

Först trodde jag bara att du var avis för att Ernst är snygg och alla kvinnors dröm...Sedan kollade jag länken och skrattade så att tårarna rann. En sån morsgris! Stackaren har blivit biten av en krabba. Där försvann nog hälften av kvinnorna, nu är det bara de med grava moderskänslor kvar...antar jag, för det är väl inte sååå tändande med en man som gråter för ett krabbnyp...

Allvarligt! Vi snackar nyhetstorka!