2009/05/09

ROGER MOORE SER SANNINGEN I VITÖGAT

Roger Moore som hedersgäst på Blondinbellas mammas släktträff innan han började hysa otrevliga känslor mot bloggarna och deras nära & kära...

Jag har alltid tyckt att Roger Moore har varit den klart bästa 007:an som har visats på den vita dukan. Betydligt bättre än torrbollen Connery, bra mycket roligare än Brosnan och några miljarder gånger än Dalton men enbart marginellt mer tilltalande än Daniel Craig. Varför? Jo, humorn och glimten i ögat - ett sätt att göra Bond-filmerna till något mer än bara action. Att sedan Moore fick vara med i de sämsta filmerna kan väl inte han lastas för... Vem glömmer Moonraker?

Men i dag, i pappersupplagan av LO:s flaggskepp Aftonbladet så berättar Roger Moore något fantastiskt, något som får mig att uppskatta karl'n ännu lite mer - han berättar sanningen om oss som bloggar. Jag ber att få citera:

"Har du sett de där personerna som skriver bloggar? Om du såg dem skulle du förstå varför de skriver bloggar. Och varför de är så bittra och hatiska mot allt och alla..."

Mitt i prick skulle jag vilja säga, precis så är dom - alla dom som bloggar. Hat och bitterhet är lika livsnödvändigt för den som bloggar som syret och en Angus-burgare är för oss andra. För det kan väl inte vara så att jag är en av de där som klassas som bitter och hatisk? Sådan är väl inte lilla jag, eller? Nej, det måste vara Jinge, Krassman eller Blondinbella han syftar på - så måste det ju självklart vara. Puuuhh...

Länkar: SvD1, SvD2, AB (Plus-artikel som kostar slantar...)

1 kommentar:

Winston sa...

Om Roger Moore sett de personerna som du bloggar om, så skulle han förstå varför du skriver bloggar, och varför du är så bitter och hatisk.

MVH
James Winston Sr VII