2010/10/23

TOKMODERATENS TOKIGA TÄVLING NR 2 - PÅHOPPEN, FÖRSLAGEN, VINNARNA...


Det var det så dags att återigen berätta vem som vann Tokmoderatens Tokiga Tävling, den andra tävlingen i ordningen. Många äro de som har lämnat sina förslag eller påhopp, och naturligtvis blev det väldigt svårt att sålla agnarna från rågen. Men till slut så bestämde jag mig, i min roll som enväldig jury, för en vinnare och ett hedersomnämnande.

Vinnaren kallar sig Jonas E och Jonas är till perfektionens gräns pricksäker när han fyller ut den okända bebisens tankebubbla. Det vinnande förslaget, lämnat av just Jonas E lyder: "Så där lycklig ser jag också ut när jag har bajjat blöjan full"

Hedersomnämnandet går till Magnus i Solna, som inte vill skylta mer än så med sin identitet. Magnus berättar om ett ämne som jag har genomlidit, där små barn börjar hjätntvättas av rörelsens indoktrinerare innan de klarar av att tömma tarmen på toaletten. Magnus korta men fantastiskt empatiska förslag lyder: "Jaha, jag är sosse alltså..."

Det var betydligt färre som anspelade på sex och samlevnad i sina förslag denna vecka, mer än mindre smakfullt, och alla de förslagen upplevde till och med jag som sexuellt frusterad som för mycket... Men många förslag var bra, och många kom från de som deltog redan förra veckan.

"Hur kunde du mamma?" skriver signaturen Jan Banan i sin återkomst, tydligen omedveten om att Östros är känd för att limma på alla som inte är på sin vakt.

"And Cut! Now clean up the mess the other clever baby did listening to you!" är David F:s internationella förslag.

"Hjälp, dom har precis spenderat min framtida pension" var ett insiktsfullt förslag från Norse Vampire.

"Varför säger gubben att jag är för liten?" var meningen som Andreas N försökte ta hem segern med.

"Han tycker precis som jag….för lite, för sent... Jag vill ha mat, mat, mera mat. NU!" är min trogna läsares Inger B:s förslag - en av få kvinnor som lägger ner sin själ för att vinna underkläder.

Olah är tillbaka igen, återigen som en mästare på att sätta ord som blir självklara. Olahs förslag lyder "Mamma är bäst. Östros är ond"

En annan som återkommer är den skarpaste av hjärnor, Mattias L. Mattias förslag dyker lite djupare ner i det politiska träsket - "Pappa har förklarat att skolpengen gör att jag kan välja bort den kommunala skolan när jag blir lite större. Hoppas att föräldrapengen gör att jag kan välja en annan pappa redan nu."

Mannen som vann den här veckan hade ett annat förslag som också höll hög klass, Jonas E satte ord på det som alla såg men som ingen kunde beskriva. "Vad kul att farbrorn har samma frisyr som jag!"

Några var de som lämnade sina förslag via kommentarer på bloggen, och självklart skall även de redovisas.

"Hoppas jag hörde rätt när morsan sa att gubben bredvid är Tarzan..." skriver mannen som fixat en skateboardpark till Tyresös ungdomar nästan helt på egen hand - Dick Bengtsson.

Visionären kommer med två klockrena förslag: "Nu har han äntligen hamnat rätt! Bland alla oss andra bebisar. Synd bara att fröken inte orkade hålla honom också i sin famn. Det är nog därför de skrattar" följt av "Undrar vad det är som är så märkvärdigt med den där jätte-bebisen Blöjros. Visst, han kan stå för sig själv och tydligen klä sig själv - i någon förfärlig Ullareds-kavaj. Men det som kommer ur hans mun skiljer sig väl inte särskilt från vad som kommer ur min. Mest kräk och gnäll om du frågar mig." Applåder och visslingar!

Östros alter-ego, Sven-Erland Västros har fått för sig att det är mammans om funderar, och att funderingen lyder: "Vem f*n är mannen i Ullareds-kavajen och vad gör han här?"

Sossen Westerholm spinner också på om Ullared-kostymen när han flyttar tillbaka tänkandet till knodden med "Jag vill också ha en Ullaredskavaj med sosse ros!"

Slutligen, bilden som är illustrationen i detta inlägg - skapat av Erik L med inspiration från hans kvinna. Erik L:s bidrag hittar du alltså högst upp i inlägget-

Stort tack för allt engagemang! Tänk på att trägen vinner, och sprid gärna tävlingen bland era nära, kära och de dära - ju fler tävlande desto roligare får vi. I morgon kommer en ny tävling, håll ögonen öppna och häng på. Motivet denna gång är Veronica Palm. Det handlar därför inte om tänkande utan om vad hon säger utan att tänka sig för...

Inga kommentarer: