2011/07/12

ALMEDALEN XI - POST-ALMEDALSKT KOMA...


Nä... Faktiskt inte! Jag orkar bara inte skriva ner något vettigt ovett idag - utan sträcker mig till att publicera tre stycken bilder på den Juholt som under några dagar har fått vara alldeles för mycket i fred på den här bloggan medan jag har vevat mot de andra demokraterna som också börjar på S...

I övrigt går jag ut och söker två personer som skall till Almedalen nästa år och som har lust att agera stödhjul åt mig när jag ett cyklar hem "Årets Almedalsbloggare 2012" med skenande bromsar nerför Hästgatan. Målet är att Tokmoderaten skall bli Tokmoderaterna, och bevaka händelserna i Almedalen på bred front men med satir, ironier, humor och elakheter som kännetecken för skrivandet.

Kravspecifikation på den som söker är alltaå: Ironisk satiriker med känsla för vad läsarna egentligen är intresserade av från seminarier, från mingel, från Donners och Burmeister, från partiledartal och från snacket på gatorna. Sedan bör man naturligtvis se på politiken med ungefär samma ögon som den tjocka spindeln i mitten av nätet, alltså helst moderat och definitivt allianskramare. Dyslexi och tangentbordsafasi är inga meriter, inte heller politisk korrekthet eller en vilja att blunda för sådant som tycker är obehagligt.

Känner du att just du vill vara en del av mitt lilla nät på nätet nästa år, vecka 27 på Gotland, i Visby och Almedalen - droppa då ett mail till mig på tokmoderaten@gmail.com för vidare diskussioner...

Dags att gå och sova, för att om möjligt komma ur mitt post-almedalska koma till imorgon. Natti, natti - och har ni problem att somna så kan ni ju möta John Blund via Westerholm eller genom att hälsa på Persson ;-)

Inga kommentarer: