2009/06/28

VACKRA "VÅP" I ALMEDALEN...

Nummer 3 och nummer 10 på min lista visar vad Allians innebär, medan Wykman ( snyggast kille nummer 5 år 2008 ) ler lite ansträngt i bakgrunden...

Politikerbloggen, TV4:s egen grävande blogg om just politiker, brukar varje år ge ut en lista över de snyggaste tjejerna i Almedalen. Enligt ryktet finns också en lista på de snyggaste killarna, men som en bergsfast heterosexuell man så har jag minsann inget intresse av att ägna min tid åt att få ännu lite sämre självkänsla. Dock kan väl en lista där Gollums alter-ego Niklas Wykman återfinns på plats nummer 5 knappast innehålla så mycket snyggare herrar än undertecknad med min trippelhaka, ölkagge och en kropp där ister nu tagit över efter vatten som den huvudsakliga beståndsdelen.

Eftersom jag räknar med att Niklas Svensson och Daniel Alsén (om han nu är tillbaka i tjänst...) kommer att strosa omkring på Visbys gator med trånande, fuktiga ögon och tungor som hänger ner till bringan på jakt efter nya kandidater till sina snyggaste-listor 2009. Men här kommer jag före de respekterade bloggarkollegorna på Politikerbloggen, jag utser de snyggaste kvinnorna redan nu och hoppas att de verkligen finns på plats i Almedalen...

Jag kan ju faktiskt inte veta vilka kvinnor som finns där, jag tillåts ju inte återkomma till ön efter min tid i Fårösund när jag som kadett skrämde slag på Ingmar Bergman vid Ryssnäs med ett välplanerat eldöverfall ,eller efter episoden vid tunga batteriet på Trälge efter en orgie med Gotlandsdricku halvnaken och brölande jagade gamla fårtackor som flydde i vild panik.

Nåväl, här kommer min lista på de som jag helst hade vilat ögonen på OM jag nu hade fått vara med. Och, nej - jag är inte alls avundsjuk på att Sofia Arkelsten springer omkring med en kondom i handväskan med nummer 13037 (vilket är exakt mitt turnummer...) på Visbys gator och värjer sig mot överförfriskade politikerbrats och påstruckna manliga reportrar. Kondomen, ja den är det skattebetalarna i Stockholms län som har sponsrat...

Tokmoderatens Topp-lista "Våp i Visby":

1. Sundbybergs KSO, Helene Hellmark-Knutsson med sina vackra ögon och sitt förföriska leende.
2. Statsministerns fru och en framtida Bond-brud, Filippa Reinfeldt. Graciös, respektabel och med en röst som får det att rycka till i baguetten...
3. KD:s Toppnamn till Bryssel, Ella Brolin. Bryssels förlust, vår vinst!
4. Aftonbladets och Korselds egen lilla röda "häxa" Katrine Kielos. Underbar dialekt, värdelösa åsikter.
5. Moderaternas svar på Eva Longoria, allas vår Eva Solberg. Politisk sekreterare med den rätta balansen mellan svensk kyla och heta latino-vibbar.
6. SVD:s och Korselds egen lilla blåa nymf, Sanna Rayman. De politiska krönikornas egen prinsessan Leia...
7. Min älskade vapendragare, livskamrat och eviga vän, Erica Lejonroos. Snyggaste akterpartiet i politiken.
8. Moderaternas skönaste "donna", Sofia Arkelsten. Partiets svar på Poison Ivy.
9. Miljöpartiets största tillgång, Zaida Catalan. Vacker som en dag, spännande som få.
... och slutligen
10. Liberala Ungdomsförbundets skönhetsdrottning till ordförande, Frida Johansson Metso.

Min vapendragare och vän, Högerspöket, är redan i full fart med att inventera de skönheter som verkligen finns på plats och sammanställa sin lista. Vi kan med spänning se framemot vad den listan bär för överraskningar i sitt sköte inom någon/några dagar...

Länk: AB

1 kommentar:

Joachim Holmqwist - Din konservativa röst! sa...

Jag kan i många stycken instämma i din lista över politsk ögonfägnad. Men din etta - asssså....? Näe, va, verkligen, egentligen... eller...?

Jo jo - opposite attracts - I know...