2008/04/08

LÖKFORSKNING


Nyss uppstigen efter en heldag i den sköna sängen, och redo för ytterligare en natt på en minst sagt kaotisk Intensivvårdsavdelning på SöS. Som vanligt ögnar jag igenom SvD:s site på jakt efter bloggbara ämnen. I dag hittade jag en pärla...

Först undrar man ifall det är kvällpressjournalistiken som spritt sig till denna annars så seriösa morgontidning, men efter att ha läst denna artikel inser man att forskning kanske skulle kunna vara allt annat än outhärdligt och tråkigt. Uppenbarligen forskar en professor på hur kvinnans bröst tar skada av användandet av BH i onödan. Har man små "lökar" skall man enligt forskaren undvika att använda BH annars börjar de hänga när de växer till sig.
Nobelpriset i medicin till hösten?

Nej, jag har mig veterligen aldrig använt BH och har trots det "hängpattar". Trots att jag är man så faller forskningen när man tar mitt fysiska förfall i beaktning. Och vad gäller kvinnor så har jag sett uppenbara bevis på vad amning kan få för effekter för hänget. Själv väntar jag med spänning på nästa rapport, kalsongens inverkan på storleken.

Inga kommentarer: