2008/04/16

TACK KRISTINA!


Nästa moderat i Stockholm att lämna politiken är dessvärre Kristina Axén-Olin. Man har ju nyss hämtat sig från Michael Söderlunds aviserade avgång så kommer nästa smäll i ansiktet. Samma Michael som nu träder in som ersättare för en tid...


Har man familj, och försöker kombinera det med ett politiskt engagemang är det fruktansvärt lätt att antingen familjen eller engagemanget blir lidande. Kristina har gjort ett fruktansvärt bra jobb för Moderaterna i Stockholms Stad, och för oss andra i länet. Vårt parti behöver kvinnor som tar för sig och står upp för våra ideal, och nu försvinner en...

Det enda positiva med att Axén-Olin nu lämnar politiken för att prioritera familjen är att vi utan problem hinner hitta en ny kraft som kan se till att styret i Stockholm fortsättningsvis drivs på det sätt som Kristina och alla moderater vill se även efter 2010.
Att tiden innan och efter valet 2006 har varit extra jobbig för Kristina är väl uppenbart för de flesta, och för eller senare når man gränsen för vad man kan med, och nu är tydligen gränsen nådd för Kristina.

Jag träffade Kristina på Vårkonferensen på Cinderella häromveckan. Om hon minns mig är väl tveksamt men jag var den första moderaten ombord, och jag hyllades av Kristina och Filippa för min heroiska löparinsats... Därefter lyssnade jag på en föreläsning där Kristina tillsammans med Carl Cedershiöld redogjorde för Stockholms fortsatta utveckling mot en miljonstad. Det var givande, även om omtanken om dottern var det jag minns mest av Kristinas insats. Kristina var allt det som jag dessvärre inte är: Snygg, Sympatisk och Skärpt. Ta nu hand om familjen, dom behöver Dig lika mycket som Du behöver dom...

Tack Kicki...

Inga kommentarer: